Vand i åen

Siden jeg kiggede forbi sidst, er der bestemt løbet en hel del vand her. I høj grad udenfor vinduerne i det såkaldte sommervejr, men også i den helt personlige å. I disse dage tager jeg mine sidste vagter på det arbejde, som jeg har elsket i de sidste mange år. Det føles ret så sært. Selvom det er helt selvvalgt. De sidste måneder på jobbet har været fyldt af overvejelser om, hvordan jeg godt kan lide at arbejde. Om hvad jeg tror, jeg er bedst til. Overvejelser om hvilken retning, jeg skulle vælge at gå i i mit fremtidige arbejdsliv. Den slags voksne ting. Det har været en lidt hård proces, men også fin, faktisk. Jeg har måttet vende med mig selv, om jeg for eksempel ville kunne have lyst til at gå i retning af mere ledelse og opgaver i den kaliber, eller om jeg fortsat er den udprægede praktiker, som jeg altid har anset mig selv for at være.

Jeg har valgt det sidste. Praktikeren. Jeg lever og ser og mærker med mine hænder og min krop. Virkeligheden foregår for mig stadig så udpræget hos de mennesker, jeg får lov til at passe på, når de er ramt og syge. Der var muligheder for at søge videre ud i noget mere ledelsespræget, og det er lige så vigtige ting, der skal gøres dér, men jeg tænker, at alting er bedst tjent med, at jeg drejer af mod praktikken. Det har jeg gjort. Og samtidig erkendt, at det var svært at få lov at gøre de ting, jeg allerhelst vil, i mit nuværende arbejde. Jeg var trådt ind i en mere vejledende rolle, som kan være fin og god, hvis man trives godt med det- men jeg har savnet at mærke mit fag med hænderne selv. Så jeg har taget konsekvensen. Sagt mit job op, søgt nye udfordringer og fået lov at få det. Nu tager jeg min sidste vagttørn inden ferien, og føler mig bestemt vemodig over det, men også bare helt tilfreds med at skulle prøve nye ting af. Og hvis jeg nu havde kunnet finde ud af det, havde jeg nu sat lækre billeder ind og den slags- men efter at Google har taget død på Picasa og i stedet indført et bizart fotosystem, så er jeg fuldstændig fortabt indenfor den kategori. Så jeg vil bare nøjes med at sende mine bedste sommerhilsner ud i æteren og sige på gensyn efter ferien…

 

 

 

 

 

 

Skriv et svar

