Om at få lov…

Sådan en er jeg. Sådan en, der skal have lov, før jeg gør noget. Det kan være fint nok i mange henseender. Man kommer ikke lige pludselig til at købe en bil eller en græsslåmaskine (for nu bare at tage nogle helt vilkårlige eksempler), ligesom man heller ikke lige pludselig har bestilt en charterferie eller sågar bare en lille weekendtur for to, selvom vi virkelig trænger til, at nogen kommer til at købe sådan en…

Og så er jeg faktisk også sådan en type, som synes, jeg skal have lov, eller i det mindste fortjene, at jeg bruger en formiddag med fødderne oppe og strikketøj og Netflix. Det er ikke bare noget, man sådan kan gå rundt og gøre helt uden at få lov. Åbenbart. Det er jo en mærkværdig feature at have, tænker jeg. Huset blev gjort rent igår af søde Anette. Vasketøjet er ikke i bund, men det er dog tættere på bund end det plejer at være. Hundene er luftede. Der er sådan set rigeligt med luft i programmet. I stedet tænker jeg… “Jeg går simpelthen lige ud og river løv sammen i haven og indkørslen og rydder op på terrassen”. Det gjorde jeg så. I regnvejr. Af alle ting. Fordi så tænkte jeg, at jeg bedre kunne være mig selv bekendt. Man kan jo ikke bare lave ingenting. Vel. Vel?!

Om jeg så Netflix og strikkede, da jeg var færdig? Næ. Så var tiden jo ligesom gået. I stedet vil jeg gå til skole-hjem-samtale med min yngste. Imens jeg tænker lidt over, at jeg muligvis selv har lidt temaer, jeg kunne vælge at arbejde på.

2 kommentarer on “Om at få lov…”

  1. Kære Ida! Jeg er netop faldet over din blog! Fantastisk, jeg er glad for at have fundet den! Jeg er selv typen, der skal ha’ lov til alt muligt; længe leve pænpige-genet!… Øh…. Nå nej. Måske vi skulle lave en kollektiv afskaffelse af det.
    Det er sjovt, det du skriver på din ‘om dig’-side med at flytte tilbage til byen. Vi var også væk i præcis 11 måneder og 3 dage, hvorefter vi rykkede tilbage igen. Spøjst. Men vi er vist flere, der har prøvet det…
    Kærligst Mor-monsteret fra Skøre liv

    • Ida siger:

      Verdens seneste svar – men tak for din kommentar; og ja, “hurra” for den pæne pige! 😉


Skriv et svar

