Et hjørne med uventet frihed og timer i fred

Det er i virkeligheden arbejdsweekend for mig. Den med 12-timers vagter og stramt program. Jeg startede også på den. Aftenvagt fredag og op igen lørdag før solen stod op. Pludselig var der mennesker nok, altså dem af sygeplejerske-slagsen, og ikke så mange børn, at alle skulle bruges. Så jeg fik serveret fire fine fritimer på et fad og kørte hjem i en vis fart. Nu sidder jeg musestille med kaffekoppen, vafler i maven og udsyn til børn og farmand, der rejser telt i forhåbningen om, at det er mægtig godt vejr at sove ude i, når det bliver nat. Hundene trykker snuderne flade mod ruden og vil helt utrolig gerne hjælpe med at rejse sådan en smule telt, og jeg sidder bare og bliver stilfærdigt træt og allermest tilfreds, mens jeg nyder det uventede hjørne. Det er så dejligt med hverdagsoverraskelser!

Skriv et svar

