Det er osse bare fordi solen skinner i november!

Det er derfor, jeg er glad. Lige nu er jeg bare glad, helt fredeligt. Kender I ikke godt det- følelsen af at opdage, at man simpelthen bare opdager, at man er fornøjet, uden at der er nogen særlig stor grund? Altså udover at solen skinner i november. For eksempel.

I dag er jeg glad. Den følelse holder jeg bare fast i. Jeg er alt for hurtig til at skride ud i svinget og fortabe mig i alt det, jeg ikke når, alt det, jeg gerne ville, men ikke kan, alle de ting, jeg føler mig utilstrækkelig i forhold til. Det er en af mine største kunster. At skride ud i svinget. Der er hovedet, som ikke altid gør det, man beder det om, men der er jo også bare en del af mig, som grundlæggende skal øve sig i at være glad, bare fordi! Jeg øver mig, og jeg er faktisk også blevet bedre til det. Men mere øvelse kan altid være på sin plads her!

Derfor sidder jeg lige her nu, i solstriben i sofaen, med en snorkende hund ved siden af, som har haft en skøn morgen i hundeskoven med vennerne. Jeg sidder og nyder, at jeg har fri. At jeg selv må bestemme. Selvom dagen byder på mange forskellige ting, så må jeg selv bestemme tempoet, og lige nu sidder jeg. Stille. Om lidt laver jeg kaffe. Sipper den langsomt. Strikker en pind eller fem på en sweater til en nevø, som jeg er vild med. Mens jeg kigger ud over villavejenes trætoppe, solen som glimter, det store fyrretræ, som vajer i vinden. Det er en fin fredagsfølelse!

2 kommentarer on “Det er osse bare fordi solen skinner i november!”

  1. inge marie jensen siger:

    Sikke flotte stjerner. Hvor har du det papir fra?


Skriv et svar

