Og der blev tyst!

Det gjorde der. Det blev sommer, og der blev tyst. Hverdagene, travle og gode, blev afløst af feriedagene. Travle, langsomme, smeltende varme, franske, danske, dejlige. Den slags hverdage er vigtige at leve. Om det så betyder, at noget af det, man skatter og forsøger at gøre, må lade livet i de varmeste og frieste dage på året. Således blev bloggens skæbne denne sommer.

Nu er jeg hjemme. Jeg sidder i den milde aftenluft, som efterhånden har sluppet det meste af den kvælende, fugtige varme, som har holdt Danmark i sit faste greb i en rum tid. Jeg er ikke voldsomt god til den slags varme. Bedre til den tørre, franske varme. Hvis man sådan kan få lov at vælge. Men jeg klager ikke- sveder bare med anstand, for jeg elsker alligevel sommeren højere end så meget andet. Til gengæld er jeg voldsomt god til at hygge mig. Har i øjeblikket placeret mig indenfor umiddelbar rækkevidde af kransekage, fransk nougat, direkte import fra Montelimar, og et godt glas rosé. Jeg er voldsomt god til det, vil jeg godt understrege.

Sommeren har været god for os. Vi har trængt til det frirum, tre ugers ferie kan give. Vi kunne godt bruge ekstra tid, hvis vi blev tilbudt. Det gjorde vi sjovt nok ikke. Men vi siger ok, for vi elsker også hverdagen. Vi har camperet hele sommeren. Det var på en eller anden måde ikke helt gennemtænkt, og da vi var færdige, var jeg også færdig. Med deletoiletter, delebad, grus og sand på gulvet, den slags. Men det var også fantastisk. En uge i DK, to i Frankrig. Love it. Love France. Virkelig meget. Klimaet, maden. Åh, maden! Vin, frugter, grøntsager, baguetterne, croissanterne, alting. Love it. Jeg er så svineheldig at have været afsted tre somre i træk. Landet er en magnet på mit smagscenter, mit oplevelsescenter, mit feriecenter. Jeg har strikket. Ikke så meget. Det var varmt. Jeg har læst. En del. Det var varmt. Badet. Det var varmt. Spist. For jeg elsker mad. Hygget mig. For jeg havde alle mine bedste mennesker med mig. Set, hørt, sanset, oplevet. For det var det, der var meningen. Så alt er godt.

Jeg har mange flere billeder i ærmet. Mange. Og jeg har mange flere nethindebilleder, dufte, smage, følelser indeni. Det er i virkeligheden det allerbedste. Det er lige præcis dét, man lever af i den lange, lange vinter…

Jeg er vendt hjem igen efter ferie. Hjem igen efter fest i denne weekend. Hjem igen til arbejde, forpligtelser, fornøjelser, alt det, der er mit allerdejligste liv. Vi høres ved. Snart.

One Comment on “Og der blev tyst!”

  1. Elskebeth siger:

    Ja, ferie er godt og hverdag er vel også i orden. Når man altså bare lige vænner sig lidt til morgenvækning og kærlighed formidlet i madpakken og alt det…


Skriv et svar

