Og så var det nærmest torsdag?!

Faktisk helt præcist NU er det torsdag. Man synes ellers lige, at onsdagen var begyndt…

Nå. Jeg er landet hjemme efter en lang, lang aftenvagt. Som heldigvis sluttede tre kvarter før, den egentlig skulle, fordi jeg har verdens sødeste kolleger. Så tænkte jeg, at jeg bare lige ville liste ind og ned i kælderen, for så fik jeg sovet lidt tidligere end planlagt, og jeg vækkede heller ikke mand, børn eller vilddyret. Altså hvalpen. Men det blev ligesom ikke til noget. For vilddyret var vågent, og derfor var faren det også. Og så fandt vi en vildfaren dåseøl i køleskabet. Og sad dernede på gulvet og aede vildhunden, som nu snorkede helt enormt, og så blev faren træt, og så var det meningen, at moren også blev det. Men det blev hun ikke. Så derfor sidder jeg nu her, mens onsdag, som var lang, blev til torsdag, som forhåbentlig bliver knapt så lang. Som selskab til min solo-køkkenfest finder man dette…

Ja. Der kan man bare se! Den havde man ikke lige set komme, vel? Jeg havde ikke. Så meget kan jeg afsløre. Og det er faktisk helt ok at have en dåseøl og en rest chips (med balsamico, for de er bare bedst!) med på sidelinien, for jeg bliver helt dårlig over alt det, jeg potentielt kan gøre forkert med sådan et hvalpedyr. Og undskyld børn, at jeg aldrig har fået læst de tusind hyldemeter af bøger, der helt sikkert findes om børn og opdragelse… Men helt ærligt, I har aldrig bidt så meget i sofapuderne og tisset på gulvet som hvalpebarnet. Og tak for det, i øvrigt!

Men torsdag skal vist ikke blive meget ældre, før jeg lukker øjnene og prøver at lade natten rulle ind over mig med søvn og fred. Hver dag har nok i sit, og jeg trænger ofte til at standse lidt op ved det faktum. Så jeg standser nu, selvom natteravnen i mig nyder og suger de fredelige stunder i det rolige køkken til sig, med opvaskeren brummende og summende ved siden af mens onsdagen slipper sit tag og lader en ny dag komme til. Det bliver fint med en torsdag. Efter en søvn…

Skriv et svar

