Altså, seriøst?!

I morges, altså lige for lidt siden, havde jeg simpelthen sådan brug for noget café-kaffe. Sådan noget, der er lavet på ordentlig espresso og sødmælk. Gerne med noget croissant ved siden af. Helt stille og roligt, ikke noget stort nummer. Vi er nemlig sluppet op for ordentlig espresso i løbet af weekenden. Og jeg havde bare virkelig meget lyst til sådan kaffemæssigt at blive aet lidt på håret og nurset lidt. Men nej. Glem det, siger jeg dig. Ikke i Hillerød. Det lader sig ikke gøre. Det tidligste, der kunne lade sig gøre, var klokken 9. En Baresso, viste det sig. Ok, det kunne have været en ok aftale. Kunne godt vente en time på det. Men det, der så ikke kunne lade sig gøre, var at det skulle foregå stående i en potteplante ude i Plantorama med Silvan som udsigt… Altså, seriøst?! Er det virkelig det bedste, du kan komme op med, Hillerød?! For så slår jeg op! På kaffemåden, i hvert fald!

Så jeg måtte så opfinde noget andet kaffe-relateret. Tænkte, at Eurospar så måtte være leveringsdygtig i sødmælk og en nogenlunde espresso. Sødmælk: Tjek. Espresso: …Nej?! Kapsel på kapsel på kapsel med espresso i forskellige smagsvarianter (vanille-espresso?!). Ikke en ærlig lille bøtte Illy espresso eller noget. Intet. Arhmen altså, NU slår jeg op!! Hjemme igen med sødmælken fandt jeg en rest umalede espressobønner. Som blev malet nødtørftigt på kaffekværnen og kørt gennem maskinen. Det var ikke den oplevelse, jeg havde sukket efter i morges. Lad mig bare sige det sådan. Men det var kaffe. På sødmælk. Uden croissanter. Men med marcipanæg i stedet. Det har været en sørgelig, sørgelig kaffemorgen!

Godt, det dufter af forår i dag, regn havde været ubærligt! Og godt, mine arme og skuldre stadig hænger fast på mig og ikke gør helt så ondt længere, efter at have fældet en kvart have med lille sav og grensaks i lørdags. Og hurra, fordi det vælter frem med smukke blomster og forårstegn over det hele… Jeg tror, det bliver en god dag alligevel. Selvom jeg har slået op på kaffemåden!

One Comment on “Altså, seriøst?!”

  1. Heidi siger:

    Jeg har jo før fastholdt, at jeg synes Hillerød er en (relativt) stor by, men jeg giver mig nu.
    Det er godt nok sløjt! At man kun kan skaffe nogenlunde ordentlig morgenkaffe ved siden af Silvan.
    Kan godt forstå at en kop blandt potteplanter ikke var valget.


Skriv et svar

