Parcellatips

Godt. Så er vi klar igen med flere opdateringer fra parcellen. Vi kan meddele, at det går godt. Stadigvæk. Det er toppen! Vi har nu holdt en ganske vaskeægte jul her inde bag de gule mursten, og det var en fornøjelse. Som første parceltip kan vi sige, at hvis man ikke allerede har kastet sig ud i parcellivet, så kan det anbefales at finde noget hus med højt til loftet, alternativt til kip, for rigtigt at kunne give den gas med juletræ i granskovsstørrelse. Det har vi nu testet, jvf forrige indlæg, og det var ubetinget en succes. Eneste minus var pynten, som ikke helt svarede til træets højde og drøjde. Heldigvis er vi blevet lovet flere kugler og dims fra mormors gemmer til næste runde. Så vi siger bare ja tak til kæmpestore juletræer. Man skal bare lige sikre sig, at man har nogle bamser, som kan give en hånd rundt om træet. Vi havde tre med. En form for ubudne gæster. Til gengæld spiste de ikke ris a’la mande.

Et andet virkelig godt parceltip er at anskaffe sig parcellen ved vintertide. Det giver klart luft i programmet- jeg mener, mosset gror fint derude uden min indblanding, og græsset har ikke tænkt sig at vokse før om flere måneder. Det giver tid til at tømme ungernes sparebøsser, før man skal ud og investere i plæneklipper, skovl, spade (for den vi havde døde i dag efter at have gravet en stikkelsbærbusk op. Slapsvans!), trillebør, hækklipper, grensaks, algefjerner (fliserne, for katten!), og forskellige andre småting. Ikke noget at snakke om. Bare meget rart at kunne køre det lidt ud på et sidespor. Bare lige indtil man har fået ordnet resten af småtingene indenfor.

Hvis man så yderligere har købt parcellen et stykke væk fra sit arbejde, er der jo det med transporttid. Det kan være meget, meget irriterende. Eller faktisk meget ok rart. Jeg synes faktisk, at det er ok rart. Lyder skørt. Men helt ærligt- en halv time for sig selv med varme ved fødderne, radio og, hvis man har husket det, en kop kaffe… Det er da i orden! Nu er jeg for eksempel lige kommet hjem fra arbejde. Stille og roligt og helt fredeligt. Man skal måske nok mest have noget aften/nat arbejde, for ellers er der myldretidstingen, og det er straks en helt anden snak! Men det har jeg jo, så derfor er det ok. Når man kører om natten, kan jeg allerbedst lide, hvis der ikke kører nogle lige foran mig på hovedvejen, for jeg er klart typen, der synes, at langt lys styrer, når det er sort som kul udenfor. Og det er der jo, når man er skredet ud af hovedstaden med blinkende lygter i døgndrift. Sort som kul! I aften var så meget min aften. Hovedvej helt for mig selv. Toppen! Ikke et rigtigt parcellatip, men alligevel en art oplysning, hvis nu der skulle findes andre som mig, der er helt parcellablanke, derude.

Selvom det er et utrolig spændende tema, vi har fat i her, er tiden alligevel så fremskreden, at jeg må runde af- helt passende med en lille julekavalkade fra den første jul i parcellen!

 

One Comment on “Parcellatips”

  1. Lili siger:

    Åhhhh hvor ser det godt ud det hele…mega kæmpe juletræ kan jeg godt se…men nu har i så er helt år til at samle kugler på tilbud( der er mange gode tilbud på den slags i januar har jeg hørt). Eller også næste år en hel december som ikke bruges til flyttekassens, men så istedet kan bruges til fremstilling af masser af fine pynteting til det store grantræ – ja som du også lyder til – så er der overkommelige løsninger på lige DET problem. Men hvor er det skønne billeder fr jeres første parcella jul. Tænk også engang at have plads til at starte på LEGO i hvert sit hjørne OG LADE DET LIGGE TIL NÆSTE DAG – fordi der er plads, og dermed bare fordi man KAN!!!

    Og tjaaaa det der med transport tiden er vi jo mange der glædes over – sagde egoisten!!!!

    Nå her skal også soves men slutter lige af med et TILLYKKE MED BRYLLUPSDAGEN!!!!! Joe jow. Håber i kan fejre hinanden bare lidt på denne den……øhhhh 14(?) en af slagsen.!!!!

    Knus og glædelig bagjul iøvrig.


Skriv et svar

