Jeg prøver virkelig!

Arhmen, jeg er grotesk dårlig til det. Jeg fatter nogle gange ikke, hvordan jeg kan finde ud af at passe et almindeligt job, hvor jeg store dele af dagen skal kunne strukturere min tid, så jeg har nået det ene og det andet, for at tingene kan gå op i en højere enhed… Det lyder jo ikke særlig betryggende på en måde. At jeg ikke fatter, at jeg kan finde ud af det, mener jeg. Når jeg nu ikke kan fatte, at jeg bliver nødt til at skulle gøre det samme, når jeg skal skrive den opgave, vel. For jeg kan ikke finde ud af det. Eller, det kan jeg måske godt, jeg prøver bare hele tiden på at lade være. Jeg får totalt præstations angst over det, hver gang jeg åbner computeren. Og så går jeg straks videre til noget andet. Blog. Avis. Bare noget andet. Eller også åbner jeg den bare ikke, computeren. For så forsvinder det nok. Og jeg skal jo også på nattevagt, ikke. Så jeg bliver nødt til lige- at lade op, eller noget. Eller løbe en tur. Eller vaske noget tøj. Det er i sig selv helt utrolig fint, alt sammen. Hvis bare jeg også skrev lidt på den opgave ind imellem. Så det gør jeg nu. NU, blev der sagt. Når jeg lige har sat lidt billeder fra en skøn skovtur igår ind først…

-mor, jeg tror altså, de har opdaget dig… (Ella, 7 år)

-mor, den her pind er helt vildt god, må jeg godt få den med hjem? (Laust, 12 år)

Åh, den vilde natur!

-måske en lille smule forbudt?! Men det tog virkelig kegler på børnefronten! Sagde du spejder?!

Og så måske årets sidste dyp med tæerne, inden vi kører hjem!

2 kommentarer on “Jeg prøver virkelig!”

  1. Hulemor siger:

    Av for dén. Nu mindede du mig lige om, hvorfor jeg har hjemmearbejdsdag og hvad den skal bruges til. Læse ting. Lave synopsis til forestående projekt. Ar-bej-de. Ikke blogs. God dag til dig og opgaven 🙂

    • Ida siger:

      Nå, men godt, jeg ikke er den eneste med hang til overspring! 🙂 Håber, din dag blev produktiv.


Skriv et svar

