Hestebremser?!

– er det ikke dem, man kan have i underbukserne? Ordvekslinger af den karakter er min yndlings. Der falder heldigvis stadig relativt mange af dem stadig. Også hos de to store. Jeg elsker hver eneste én, gemmer dem så godt jeg kan indeni og varmer mig ved lykkefølelsen, mine børn giver mig. Jeg er vild med mine børn. Hvis nogen skulle være i tvivl. Også selvom de nogle gange kan drive mig halvt til vanvid. De er det bedste, jeg nogensinde har fået lov at opleve. Derfor er der også en god del af mine 917 billeder fra ferien, der fremstiller mit yndlingsmotiv over dem alle- ungerne!

Yndlings, siger jeg bare. Mit livs flødeskum, det bedste, jeg ved! Efter en ferie, hvor jeg har fået lov at være sammen med mine alleryndlingste mennesker, timer, dage og uger i træk, er jeg fyldt op af godt. Så når jeg til punktet, som denne eftermiddag, hvor vejret er skiftevis solrigt, varmt og mildt og regnfuldt, gråt og blæsende, hvor Ruben er på vagt, jeg er alene hjemme og har sovet for lidt efter en nattevagt, og alligevel står jeg der, midt i gården med min cykel i hånden og på vej ud at handle helt hverdagsagtigt- og tænker: Hvor er livet godt mod mig!

Jeg er så glad for, at jeg kan tænke det. Så snart, tanken er landet i mig, lander de andre tanker. Om sorgen, om tabet, om alt det, som aldrig kan blive godt igen. Men jeg lader det ligge på den plads, hvor det har hjemme. Ved siden af glæden over livet, som er godt. For begge dele er sandt- livet er forfærdeligt hårdt og tungt at bære, men det er også fantastisk, varmt, godt og fuldt af velsignelser. Hver ting til sin tid. Og begge dele har plads i mit indre.

4 kommentarer on “Hestebremser?!”

  1. Lili Ruby siger:

    Skønne skønne billeder af dejlige unger som vokser hurtigt op og kommer til at ligne resten af den skønne familie.

    Skønne ord også fra din “pen” denne dag. Så sandt som det er sagt.

    Knus

  2. HemmeLine siger:

    Årh, har en svaghed for børn med briller. Får lyst til at gi dem en ornli krammer.

    🙂

    • Ida siger:

      Hæ hæ, den har jeg heldigvis også, den svaghed. Heldigt, når nu vi nu er ret seje til at lave børn med den feature her i huset… 🙂


Skriv et svar

