Tredje gang må være lykkens!

Jeg er næsten sikker på det, faktisk. Tre gange har jeg startet på et blogindlæg. To gange er det havnet i papirkurven efter flere dage, hvor jeg til sidst helt havde glemt, hvad det egentlig var, jeg havde tænkt at skrive videre om. Tredje gang må være lykkens!

Lykken er det i hvert fald med søndag sommeraften, med lys og solskin på muren, med hyggelige lyde af legende børn i gården, duften af nybadede børn i sofaen og tanken om en lang, lys sommeraften forude.

Lykken er det også at lade tanken hvile på weekendens oplevelser. Af pur og skær lykke, som blev kronet i et fantastisk bryllup, hvor kærligheden og livet og miraklerne blev fejret på stribe. Det er sjældent set kønnere, skønnere og mere lykkeligt.

Det var faktisk bare eventyrligt. Smukt og fantastisk og fint. Sådan er det med kærligheden. Den er smuk og fantastisk og fin, og den iklæder sig sit allerdejligste skrud, når den får lov at blive fejret. Man er helt fyldt og glad og mæt i sjælen af indtryk og glæde og alt det gode.

Dagene har været mange, siden sidst jeg nåede rundt om siderne her. De flyver. Der er masser af ting, der vil gøres, masser af arbejde, der vil udføres. Der er mange krav at indfri, mange aftaler at holde. Det går. Helt bestemt. Men ind imellem kunne man ønske sig en lille smule mere pause, end tilfældet er i øjeblikket. Bedst er det, når der er balance mellem krav, aftaler og hverdagsdrømme og ønsker. Nogle gange rammer man lige dér, hvor det går op i en højere enhed. Det elsker jeg. Nogle gange skyder man helt ved siden af, over eller under målet. Det føles en kende ærgerligt. De fleste dage går det sådan ret jævnt. Lidt op, lidt ned. Det kan jeg godt være tilfreds med. Det, jeg ikke kan være tilfreds med, er når jeg ikke når at mærke det gode i mit liv hver eneste dag. Det vil jeg helst. Lige nu er det faktisk lidt hurtigtgående, det der liv. Lidt meget arbejde. Lidt mange ekstra arrangementer, fordi juni og december er de to måneder, hvor forældre til skolebørn notorisk skal tæppebombes med afslutninger, fællesspisninger, møder, afrundinger og alt muligt andet. Hver for sig rart, for det meste. Bare lidt for meget. Det får det lille stressbarometer til at sætte kursen mod kuling. Og så er det, at man skal til at passe på og luge lidt i kalenderen. Jeg forsøger at luge forsigtigt. Sætter barren lidt lavere for forskellige ting, som godt kan tåle lidt mindre opmærksomhed en tid. Jeg prøver at tænke én dag frem ad gangen. Der er ikke behov for at have stress over noget, som ligger 6 dage længere fremme. Hver dag må have nok i sit. Og jeg prøver at huske at nyde, at der midt i alle gøremålene ligger små oaser af nydning og glæde og gode ting. Dem skal man nyde.

Der ligger en ny uge forude. Der er planer og ting, der skal leves og gøres. Der er børn, der skal kysses og krammes og smøres madpakker til. Der er vasketøj at ordne. Der er en mand at sidde i arm med og lade sig holde om af. Der er billeder fra et fantastisk bryllup at se til. Mens man muligvis slår op til et nyt projekt med garn og pinde. What’s not to like?

2 kommentarer on “Tredje gang må være lykkens!”

  1. Ditte Maria Andersen-Hoel siger:

    Kære Ida,
    Tak for at du satte ord på mine tanker, her mandag morgen. Jeg har ledt længe efter en blog at følge, en blog uden alt for meget halløj, men som stille og roligt beskriver det liv, som de fleste af os lever. DIne ord rammer mine tanker smukt ind. Jeg har selv en Ruben og et barn at kysse og kramme – Vi er heldige. Og jeg føler mig lige en lille smule mere heldig i dag – fordi jeg fandt dig. KH Ditte Maria

    • Ida siger:

      Tak for dejlig hilsen- så føler jeg mig også heldig på en helt almindelig mandag! 🙂 Velkommen her.
      Kh Ida


Skriv et svar

