Jeg elsker lørdag!

Virkelig højt elsker jeg lørdage. Særligt, hvis jeg har fri, og kan starte dagen som i dag… Udenfor, selvom det regner, for naboerne ovenpå har heldigvis altaner, som laver en fin og tør plet til mig og min kaffe lige foran havedøren. Tæerne er lidt kolde, men det gør virkelig ikke noget, for det dufter fantastisk af regn og ny dag, og så kan man i virkeligheden klare det meste, hvis du spørger mig.

Der er nyt strikketøj på pinden, og jeg har endda fået fornøjelsen af at starte det op to gange, fordi jeg glemte noget med nogle indtagninger og noget… Så kan man jo få lov at strikke sådan en trøje flere gange. Sjovt nok. Men trøjen er skøn. Jeg tror også, den bliver god. Det er Lene Holme Samsøe, der står for modellen, og selvom jeg ikke fatter, hvorfor i alverden hun mener, det er bedst at strikke forstykke, bagstykke og ærmer frem og tilbage istedet for rundt (og dermed mindre montering- vigtig vigtig detalje!!), så synes jeg den er fin og lige til mig.

Ikke så meget hurlumhej, men hvem har også brug for det til en helt almindelig sweater, som er tænkt som en rar ven på en kølig sommeraften på campingpladsen om ikke så længe?!

Jeg glæder mig til det hele. Til lørdagen, som må byde på noget mere strikkeri på sweateren for anden gang, noget mere avis, noget mere kaffe og i det hele taget mere af det gode. Jeg glæder mig til campingliv om nogle uger. Glæder mig til sommer og grill og børn, der vælter om i dynerne, møgbeskidte og trætte af leg og liv. Til lange aftener med min mand og et glas vin, når ungerne er puttet og dagen godt gået. Glæder mig.

Der er heldigvis for det meste nok at være glad for. Når jeg bladrer igennem kameraet, som jeg nærmest dagligt gør, finder jeg ofte glimt fra dage, som i hovedtræk er virkelig almindelige, men som alligevel havde sine hjørner af magi og ualmindelighed. Det er ikke så tit, at jeg har bare ét barn hjemme på en helt almindelig dag. Det havde jeg for nogle dage siden. Ella var udsolgt og træt. Brugt og uden overskud til skole og krav. Hun tog en hjemmedag med mig, og undervejs lavede vi mange almindeligheder, men heldigvis også små afstikkere. En tur til søen med en hjemmegjort flamingobåd var dagens udflugt. Mere behøves ikke…

De fleste dage har egentlig meget godt at byde på. Også selvom det regner. Det er på en måde godt nyt for den danske sommer…

2 kommentarer on “Jeg elsker lørdag!”

  1. susanne siger:

    Uhm… sikke en dejlig dag I havde og voldsomt inspirerende med den der båd….HYGGELIGT! Og fru moders regnfrakke ser ud til at ku gøre de fleste regndråber i rigtig godt humør! SMÅÅÅK trøje at være igang med – uhm… og jeg fatter heller ikke det med at strikke i flere stykker – det samme er jo med alle LHS børnemodeller – og jeg nægter konsekvent – alnene fordi jeg så mister lysten og iveren undervejs i 2. forstykke – ikke nødvendigvis monteringen for dertil er jeg en haj – men ikke at ku se det vokse samlet og ikke at kunen prøve indervejs – nå, ja – og at skulle strikke så mange mange vrangpinde er bare no go for mig! GLÆDER mig til at se fotospam med dig i dén trøje! Det kan da næsten kun blive skønt!

    • Ida siger:

      Nå, Susanne. Så blev jeg færdig med trøjer og diverse. På trods af Holme Samsøes trang til at strikke alle delene for sig, gik det umiddelbart vældig let at strikke den udvalgte model, og nu er der billeddokumentation. Ikke med mig indeni, for dertil er jeg alt alt for genert, men blusen er smuk, godkendt i brug og helt klart en gentagelse værd. Hvis man altså er til gentagelser… 🙂


Skriv et svar

