Undskyldninger har vi nok af, jo.

Ja, altså undskyldninger for cirka alting. For ikke at have frekventeret egen blog i dagevis, fx. Eller for ikke at have ryddet køkkenet ordentligt op. Eller ikke at have løbet i dagevis. For eksempel. Eller hvad med den opgave, jeg formodes at skrive, men som man jo som bekendt bliver nødt til først at legemliggøre med noget så basalt som et emne…
Jo, men jeg har bare lige haft lidt andre ting for. Så jeg kunne faktisk ikke gøre noget ved det, vel. Nu, bare for at tage et dugfriskt eksempel, har jeg jo travlt med at se et vigtigt dyreprogram med det ene øje, mens jeg strikker og skimmer blogs med det andet. Vigtigt dyreprogram, faktisk. Om løver. Fordi jeg ikke kan kapere noget mere komplekst, efter at have brugt to hele dage på at spilde tiden på noget kursus. Sm var ved at kvæle mig i kedsomhed, ulidelighed og pollenbefængte øjne og næse. Utroligt, at man vil bruge så lang tid af arbejdsdygtige, voksne menneskers arbejdstid på at fylde ubrugelig tavleundervisning og sludder i hovedet på dem. Virkelig utroligt! Så jeg er faktisk så mast af at kede mig igennem det, at jeg bliver nødt til at falde helt hen i sofaen med løve-tv og resterne af en hvidvin fra weekenden, som jeg fandt i køleskabet.

Nu er de to længste dage i ugen overstået. Fint. I morgen har jeg fri. Tjek. Det bliver regnvejr. Møg. Men jeg har alligevel også brugt de sidste dage på at sige, at jeg må gøre det og det og det og det når jeg en dag har fri. Det bliver så i morgen, kan vi sige. Gad vide, om man kan nå alle de ting på en eneste lille fridag? Der har jo sneget sig relativt mange ting op i bunken af to-do’s… Gulve, der skal vaskes. Tøj ditto. Bunker, der vil elimineres. Mails, der vil besvares. Kalendre, der vil trimmes og opdateres. Den slags. Well. Og så det der fitness, der har sneget sig ind. Eventhough I dislike it! Men som ryg og nakke forlanger, at jeg tager mig af. Hrmpf!! Det betyder, at jeg nu har ondt i r****’ fordi den flinke dame (som er mindst 10 år yngre end mig, selvklart!) lagde et lille let helkropsprogram, ja!? Det var noget med noget benpres, som forårsagede balladen i bagerste kropsdele. Hvilket gør, at man frygter en lille smule at gøre det igen. Selvom man godt ved, at det skal gøre ondt, før det bliver bedre… Ha! Som om man får mere lyst til at gøre det af den grund!

Nå. Men mon ikke jeg kommer igennem både ondt i røveren og gulvvasken, hvis bare der er musik og kaffe til (noget af) arbejdet.
Men altså, jeg bliver nødt til at løbe, vi er gået videre fra løvetema til hundetema. V er nogle, der har travlt herinde i det virkelige liv…

20130507-211735.jpg

One Comment on “Undskyldninger har vi nok af, jo.”

  1. Tærten siger:

    Gotvedgymnastik! Hvis du helst ikke vil lave fitness efter devicen “det SKAL gøre ondt, for at blive godt”, så er Gotvedinstituttet det helt rigtige. Her mener man at, “hvis det gør ondt, så er det ikke godt for din krop og du bruger den forkert”. De laver “kropsvenlig” motion og øvelser 🙂


Skriv et svar

