Playfulness

Det er lørdag, og det er solskin. Nogle har fri, andre har ikke. I det mørklagte soveværelse ligger en far og sover efter en travl aften og nat på job. I aften og nat er det min tur, men der var timer til fri disposition, inden vi kommer så langt. De er brugt godt, snart er det arbejdstid, men det er mere okay, når man også har nået at gøre noget af det, som gør et liv til et liv inden. I dag var det legeplads. Lykkeligvis er vi velsignet med børn, der godt gider legeplads stadigvæk, omend der er lidt større krav til disse, end for år tilbage. Vi elsker den nye legeplads i Østerfælled, fordi der er godt at lege for både små, større og største.

Nogle gange er man heldig at have husket kameraet… Det ser ubetaleligt ud, når håret konstant står lige op i luften og maverne kildrer og grinene gjalder!

-og det var så mig. I aldeles afslappet stil, uden hop og kravlen. Men jeg skal både på arbejde i mange, mange timer, og har desuden tildraget mig en eller anden genstridig ryg-ting, som ikke gider hoppe med mig. Måske man alligevel må bide i den sure svedemåtte og krybe til styrketræningskorset?!

-men det er vel også vigtigt, at der er nogle til at dele vand, bananer og chokoladekiks ud og puste på skrabede knæ og sige ‘op igen!’ på den allermest opmuntrende og støttende mor-måde? Dén snupper jeg, den tjans! Mens jeg kigger på børnene, som er indbegrebet af playfulness…

Skriv et svar

