Om iPads, skolestrejker og gener

I dag vil vi gå til et helt nyt kapitel i lockout’en. Prøve noget nyt. Sige noget pænt om den. Det kommer her: Jeg er glad for lockout hver morgen kl. 6.30, når jeg ikke behøver at stå op. Bum. Der fik I dén! Og så er der ikke mere for den 25-øre!

I stedet vil jeg gå til bekendelse på et helt andet område. Jeg har i lang tid rystet lidt på hovedet af alle de iPads, der florerer i alle hjem og alle sammenhænge. Vi havde ikke en. Fordi vi ikke lige havde haft de par tusind tilovers, som man alligevel skal kaste efter sådan en. Og fordi jeg, mest mig, indrømmet, syntes det var lidt plat og unødvendigt. Det synes jeg nu stadig. Ikke desto mindre er vi nu ejere af en iPad. Med retinaskærm eller noget. Ungerne havde fået lov at spendere nogle af børnepengene på dimsen. Som så blev købt lige lidt før tid, fordi man skulle bruge noget underholdning til at tage med på arbejde, fordi nogen lige pludselig lockout’ede (hrmpf!). Og så er det, at bekendelsen må rulle ind. Jeg synes, den er sjov! Altså, det sjoveste er helt klart face time. Lige pludselig kan man næsten drikke kaffe sammen, selvom man sidder i København og drikker kaffe med nogen i Sønderjylland… Det er da sjovt! Ungerne spiller (og Ruben spiller!), jeg har kun brugsret efter andres sengetid, fordi jeg, næst efter face time, synes at det fedeste er, at man kan have sine strikkeopskrifter stående på skærmen, istedet for at have 7 ark papir til at ligge og krølle i sofaen, mens man alligevel ikke kan finde den side, hvor mønsterrapporten er. Nogen ville måske hævde, at jeg slet ikke har fattet, hvad man egentlig skal bruge sådan en sag til, men helt ærligt- jeg har jo først lige indrømmet, at jeg synes, den er sjov… Give me time! (I øvrigt har jeg prøvet en tredje ting på den også, den der iPad. Jeg har lavet et par blogindlæg på den for lige at se, om den var kompatibel med wordpress. Det var den. Fint nok. Dér, hvor jeg blev sur på den, var da jeg ville indsætte billeder. Kunne ikke finde ud af det. Blev sur. Postede to billedløse, tørre indlæg. Ikke tilfredsstillende. Der er plads til forbedring. Måske nogen ved noget om, hvordan man indsætter billeder fra URL? )

Om lidt er det videre i teksten. Der er bestilt en tid hos øjenlægen. Som sagde ‘Jamen, du har jo lige været her?!’, da jeg ringede op og gav hende mine oplysninger og bad om en tid til mit barn. Hvortil jeg bare kunne sige, at det var næste barn i køen til briller. Formentlig. Det er det, med de gener. Sorry, unger. Man kan godt blive et glad og lykkeligt menneske med briller!

Og bare fordi, jeg ikke kunne finde ud af det med billederne i de forrige indlæg, smækker jeg lige en stak på. For lissom at råde lidt bod på noget, ikke. Hav en dejlig dag…

3 kommentarer on “Om iPads, skolestrejker og gener”

  1. Kirsten siger:

    Efter selv ikke at skulle have noget af det nymodens skrammel, er jeg nu den lykkelige ejer af en iPad og en iPhone……
    Og jeg er lykkelig, nærmest forelsket…….
    Alt det man kan 🙂
    Der er en fantastisk kalender hvor du kan putte alle de forskellige afmiliemedlemmer ind og derved få overblik over hvem der skal hvornår. Man kan lade alle få del i den på deres instrumnter, eller bare have den elv (det har jeg). Den hedder Cozi og kan varmt anbefales.
    Og så har jeg fundet et site med work-outs med instruktør der laver øvelserne med og derved er det som en rigtig time – endelig får jeg lavet ryg, balde og mave øvelser. Med iPaden under armen lukker jeg mig inde og laver mine øvelser.
    Så, tillykke med den 🙂

  2. frovin siger:

    FaceTime! Jeg har en iPad men har aldrig nogensinde brugt det! Men måske er dette blogindlæg lejligheden? Kan du finde mig på min email, det ku være hyggeligt..

  3. Lili Ruby siger:

    Også her har Ipaden fået sin inpads…. men facetime???? hvad er det ??? Er det noget vi skal prøve engang?? Altså efter andres sengetid??? Jeg ANER ikke hvordan jeg bruger facetime – og mangler vist en masse finesser – før jeg bruger den “fuldt ud”….

    Men TILLYKKE med Pad´en…


Skriv et svar

