Håret tilbage!

Nå, men det går godt jo, det gør det. Lige bortset fra det forsømte forår og det der. Men det er noget landsdækkende, fornemmer jeg, så det har jeg vel egentlig ikke særskilt klynkeret over. I dag har vejret dog brilleret med sit skin af sol, men også med en børne-faldulykke på grund af sort is på vejen (no harm done, bare buler), så kom igen, forår, det må du kunne gøre bedre! Men skal vi holde os på solsiden, istedet for at brokke mere over vejret, hvilket jo er en dansk specialitet, som er blevet voldsomt forfinet over de sidste måneder, så må det jo være noget med at understrege, hvor skønt det er, at børnene bliver så helt fantastisk seje på deres løbehjul/waveboards/rulleskøjter/hulahopringe/Ipads/fjernsynskanaler og alt muligt andet, når nu de er lockout’ede. Det er super! Ikke spor generende. Bare lidt flex og lidt nattevagter og lidt skiftehold på hjemmefronten og noget. No problem. Ellers noget, vi kan gøre for de herrer Ziegler og Bondo? Det skal jo som bekendt gøre ondt på nogen, før det kan blive godt for nogle andre. Og der stiller vi os bestemt gerne til rådighed, ingen tvivl om det. Det kan muligvis være, at vi får brug for lidt kunstigt åndedræt på et tidspunkt, men det ved jeg ikke, om det kan lade sig gøre?! Hørte noget om, at den her lockout faktisk bare var den spæde start- der er meget mere godt i posen, så snupper vi en time-out i sundhedsvæsenet i samme omgang? Og så bliver det jo svært med det der kunstige åndedræt…

Åh ja. Ungerne synes, det er meget fint med lidt fri, mens de bliver home-school’et lidt af den forælder, der har hjemmedag/sovedag efter vagt. Vi andre er en lille smule mere betænkelige ved udsigten til flere åndssvage arbejdsuger og mærkværdige vagtløsninger, for at få skidtet til at nå sammen i begge ender. Derfor måtte jeg også bare kapitulere, da jeg blev ringet op for et par timer siden efter de sidste nætters vagter, (med spørgsmålet ‘sov du?’ -øh nej, klaphat, ikke længere!) og fik ’tilbudt’ lidt mere nat! Jeg gider ikke mere! Jeg vil have fri!!

Arh, det går jo ikke super godt med det der positiv-tænkning alligevel- jeg er nok lidt for træt endnu. Jeg laver mig en ekstra kop kaffe og kigger lidt ud på sol og legende børn og ny-omplantede blomster i mine vindueskarme. Det er godt sådan!

2 kommentarer on “Håret tilbage!”

  1. frovin siger:

    Så er det at man bliver bare en snas taknemmelig for et ens børn går på norsk skole, og at deres dansklærer ikke er organiseret…. God “kamp”. Og glædeligt skolekøkken?


Skriv et svar

