Dryp fra en torsdag

Jamen, det er jo torsdag, ser det ud til. Nattevagterne er overståede for denne omgang, og nu er der lige et lille pusterum midt i ugen, før der bliver rundet af med weekendvagter. Jeg kan lide pauserne! Formiddagen er helt min egen. Kun til at fylde ud med ting, jeg gider. Vaskemaskinen er i gang, den bliver ikke spurgt, om den har lyst, for der er fast arbejde til den. Imens den arbejder på sagen, var jeg ude i det blå for første gang i mere end to uger. Der var ikke mange kilometer i benene idag, og lungerne skal også lige kunne følge med- sådan en influenza kan virkelig smide én i gulvet!- men det var skønt og godt, og jeg kan lide at være i gang igen. Eneste anke idag var isen, som lå tykt og ujævnt over hele ruten, og som kunne give en lille smule sved på panden på balancemåden. Måske skulle jeg bare finde en anden rute næste gang…

På en fri-torsdag kan man jo også finde på andre ting, som gør glad langt ind i maven. Jeg bliver altid glad af garn. No secret. I går hentede jeg en pakke, fuld af uld. Det er det skønneste! Uld/bomuld, tyk uld, cashmere- i metervis og stakkevis. Jeg har ting på programmet, som jeg gerne vil kaste mig ud i, og for en gangs skyld er det ikke på pind 3 og 3½ som jeg ellers ynder. Næ. Store sweatre, tykke ponchoer, lækre sager, som jeg tænker mig kan bruges til en kop forårs-kaffe udenfor, når vejret ikke længere står på permafrost og regnvejr. Jeg glæder mig mere, end jeg egentlig har ord for!

Pausefisk.

Dagen er nu gået. Godt. Med børn og legekammerater, hyggelige indslag med kaffedrikning og bedsteveninde på besøg. Fnis og fjant i uendeligheder fra Ella og veninde, så ører og tålmodighed blev sat på en alvorlig prøve. Heldigvis blev man så uendelig udmattet af så meget fnis og fjol, at man kunne komme i seng efter mad og bad og på den helt rigtige side af kl. 20. De to store er også listet under dynerne, og med min kæreste på vagt, er der kun mig og mig til at bruge resten af dagen fornuftigt. Jeg kan løfte sløret for noget med lidt pinde, uld, sofa og finsovning… Det er lige mig!

Skriv et svar

