Jamen, så sov dog!

28 timer senere synes man jo, at man burde være mere end almindelig grydeklar, ja?! Var jeg også. Sov også. Lidt. Irriterende lidt. Efter en dagvagt, som blev efterfulgt af diverse gøremål og en aftenaftale med min yndlingsmand, røg jeg ind i en nattevagt. Lad os bare sige, at mellem 4 og 5 imorges, kan jeg ikke helt gøre rede for, hvordan jeg kom igennem de ting, jeg havde på programmet. Så gik jeg hjem. I regnvejr. Kørte tre dejlige børn i skole, kyssede farvel, ønskede dejlig dag og kørte hjem igen. Gik i seng. Forventede at vågne af vækkeuret, mere end groggy, mindst 5 timer senere. Nix. Glem det. Jeg er en idiot til at sove! 3 timer. Tre! Latterlige tre små timer kunne jeg mønstre. Med drømme og roden rundt. Det hjalp heller ikke på det, at Panumbyggeriet nu lader til at være gået ind i en fase, hvor man bryder vejbelægning op. Med sådan en trykluftsting. Men alligevel…

Nu sidder jeg lige så stille. Spiser toast med smør. Drikker kaffe. Med den der sære fornemmelse af, at hovedet er pakket ind i et lag vat eller noget, som lige giver en snert latenstid, når man bevæger sig eller skal tænke på noget andet og mere, end at koppen desværre snart er tom. Bordet er oversået med UNO-kort, hestebamser, aviser fra i søndags, tegninger og gnidrede sedler, som yngstebarnet ynder at sprede over hele huset. Med hemmelige, vigtige beskeder. Jeg kan godt finde plads imellem hestebamserne (og jo, det er mærkværdigvis i flertal- hestebamser, skulle det nu være noget?!) og sedlerne til mig selv og min kop. For jeg kræver ikke meget idag, ikke andet end lidt medvind på cykelstien, lidt hygge i krogene, lidt mere kaffe i koppen og nogle børn, der ikke skændes eller spørger om ting, der er mere komplicerede end at et ja/nej kan udgøre svaret. Når nu jeg ikke kan sove, altså…

Skriv et svar

