I dag

Denne dag skulle jeg allerhelst have været et helt andet sted. I dag tager mennesker, jeg holder uendelig meget af, afsked med et elsket menneske. Jeg skulle have været der.

I dag er jeg tavs og stille. Fordi jeg indeni er med de mennesker, som var med og bar på det sidste stykke vej. Derfor er jeg stille. Sammen med tanken, som er hos de andre, er tanken om afsked særligt nær i dag. Fordi jeg husker. Til den Gud, som jeg trods alle ting stadig må tro på, beder jeg om englevinger til beskærmelse af levende og døde.

 

Skriv et svar

