En ladcykel-fuld senere

-gik det hele lidt lettere. Nu med fulde frugtskåle, stakkevis af grøntsager, tid til at bladre i kogebog og planlægge og drømme om dejligheder i mund og mave. Med glade børn, UNO spil i metervis, fnis og grin og alvorlige snakke med store børn og deres tanker om dette og hint. På trods af trodsig harme og indebrændt frustration over urimelige udfordringer for mit store, skønne barn, blev eftermiddagen mild og god.

Hviler nu ben på bord og krop henslængt i flydestol med lammeskind i ryggen, mens jeg forsøger at få 10-fingersystemet til at makke ret med uduelig pegefinger… For jeg nøjedes ikke med at købe grønt og godt, men også et mandolinjern, som længe har været et ønske, og netop i dag blev gaven, jeg syntes, jeg fortjente. Mærkeligt nok. Men mandolinjern skal man ikke spøge med, ved nogle nok. Det vidste jeg da også godt, men alligevel røg spidsen på den emsige pegefinger, hvorfor jeg nu taster forkert cirka 14 gange i minuttet. Irriterende. Ikke alvorligt. Bare ømt og irriterende. Særligt, når man oveni købet vælger at dyppe nu relativt åben pegefinger i frisk chili. Det kan faktisk godt få vandstanden til at stige lidt i det ene øje, indtil den er dampet af igen. Jeg forudser nu en nattevagt, hvor jeg enten kommer til at have høj vandstand i det ene øje, hver gang jeg har sprittet hænder- som jo er cirka 15 gange i timen, eller bare noget med at have vante på den ene hånd. Mens jeg halter på den anden fod, fordi jeg kom til at lave en belastningsting i går, da jeg var ude at løbe i noget sne og is. Yay!

Men det var chilibrænderen og den spidsløse pegefinger værd, for hvidkålssalaten var lækker og spicy, den gratinerede makaroni lige i skabet, og jeg er klar til en flyder foran fjerneren. Uden strikketøj. Det hænger fast i plasteret. Pokkers!

Skriv et svar

