Nytårsmantra

Åh jamen, kender I det, at man egentlig synes, man er kommet så nogenlunde over jul, nytår og ind i det nye år, og faktisk endda synes helt godt om udsigten til et nyt og ubeskrevet år- klar til at putte nyt og godt ind i, og måske endda ligesom optimere den hverdag, man ellers ikke går rundt og nødvendigvis gør så meget status over i det hellige almindelige hverdagsliv?!

Godt. Det gjorde jeg så lige for lidt siden. Gjorde status. Ikke på den store måde. Bare på kalendermåden. Fandt den nye familiekalender frem og fyldte i alle hullerne. Ikke over flere sider. Bare første side. Januar, that would be. Hvorefter jeg ganske enkelt tabte pusten totalt og havde lyst til at rulle mig sammen i sofahjørnet og vågne op en gang midt i februar!! Er det en mulighed, mon?

Jeg ved ikke helt, hvor det er gået galt henne. Måske først af alt, at min rare mand er i Aarhus mere end én gang og i en uge ad gangen. Startende med den kommende uge. Hvor jeg jo går ned i tid, husker vi alle så på. Undtagen vagtplanlæggeren, lader det til. Idet at jeg i denne uge har fået ikke mindre end 50 timer på det der arbejde. På trods af meldingen om status som enlig mor med tre børn og forskellige logistiske udfordringer i den anledning. Her går det godt. Send flere arme. Jeg bliver træt ved tanken. Nærmest lidt grådlabil også. Dertil kommer, at januar tilsyneladende ikke har lyst til at lade december noget tilbage, så derfor er der speedet op for diverse arrangementer, klassefester (med forældredeltagelse og udklædningstema implicit!), forældresamtaler, skole-hjemsamtaler, sundhedsplejerske-samtaler, møder og alt muligt, som åbenbart ikke kunne henlægges til andre måneder. Åh hjælp. Jeg magter det ganske enkelt ikke!

Mit nytårsmantra? Tja. Måske bare at overleve uden at have råbt surt ad verden mindst tre gange om dagen. I januar. Februar har jeg slet ikke turdet at kigge på…

Pænt billede. For ligesom at bløde lidt op på surheden…

Skriv et svar

