And so this was christmas

Glædelig jul, everyone. Og når det så er sagt, så er jeg verdens mindst tålmodige efterjulsmenneske, man kan opdrive. Når vi rammer den første hverdag efter jul, er jeg klar til at flå alt pynten (som jo i virkeligheden var ret beskeden, husker vi så på) ned, pakke væk, lufte ud, købe tulipaner og proppe alt det forårsagtige, jeg kan finde ind i stedet. Jeg må ikke. Det siger min mand og mine børn. De kan godt lide jul. Længere end mig, altså. Men en lille smule oprydning måtte der til…

Adventskransen kunne ikke bære mere. Den var nedbrændt og færdig, og dermed var den undtaget nedpyntningsforbuddet. Den er nu skilt ad og færdig med at se godt ud. På dén måde, i hvert fald. Ingredienserne er brygget sammen til et nyt fad med lys og skaller og pænhed, som bare er helt ujulet.

And then… {drumroll}, kom det første forårstegn ind ad døren i morges. Jeg ved godt, at det ikke ændrer det faktum, at vi ikke en gang har krydset grænsen til det nye år endnu. Gør ikke noget. Jeg er i stand til at fornægte den slags småting. Jeg kan sagtens føle, at det nærmest er forår nu. Nærmest. Og jeg vil sætte mig med en kop kaffe og bladre igennem siderne med løse hørting og luftige toppe, selvom det slet ikke er min stil, fordi det føles mere forårsagtigt end at kigge på sin triste vinterjakke og tænke på at gå en tur i regnvejret…

Skriv et svar

