Lidt senere –

-holdt vi så fødselsdagsfest for pigebarnet, som fyldte sine 10 gode år. I august! Som forsvar kan man hævde, at vi ventede på at veninde Hedvig ligeledes skulle fylde rundt, så de kunne fejres samtidig. Man kan også bare lade forsvarsværkerne falde og konstatere, at vi ikke nåede det. Før nu. Men så blev det også gjort godt! Med teselskab. Engleklipperi. Ramasjangskole. Grydestegt kylling, kartofler, riiiigeligt sovs (nej, ikke sauce, det hedder det simpelthen ikke til grydestegt kylling!), agurkesalat og kartoffelchips. Og nej, det var ikke de voksne, der havde bestemt middagen. Men ja, vi har alle sammen rødder i Jylland og er indehavere af op til flere bedstemødre hver, der er hajer til det med brun sovs, og derfor er stjernerne på børnenes kulinariske himmel!

Vi hyggede os. Gevaldigt. Og jeg takker igen for det faktum, at mit arbejde er af en sådan beskaffenhed, at det udløser hverdagsfridage i ny og næ… For hvordan skal man ellers klare et småskravlet mindstebarn på flanken, mens man bager og regerer, samtidig med at man handler ind og ordner logistik på flere planer?! Jeg skal aldrig arbejde  8-16, siger jeg bare!

Nå, men udover at det var fint og dejligt at holde fest (og også lidt fint og dejligt at være færdige ;)), så er det jo altid anledning til at prøve lidt nyt. I dag var der ønske om at der skulle være en kage som bordkort. ‘Du kan bare bage nogle muffins eller noget, mor!’, blev der sagt. Men så kunne den her mor nu alligevel godt tænke sig at prøve noget andet. Og en af de ting, jeg aldrig har kastet mig over før, trods store præferencer i den retning, er hindbærsnitter. Hindbærsnitter er læx! Og har man ikke altid liige set et blogindlæg, et billede, et lille hint, som kunne give en lille retning på, hvor man skal finde den gode opskrift? Jo. Det har man. Lige her. Jeg havde godt nok også et klart billede af, at de skulle se anderledes ud, men den kunstneriske frihed har man jo altid. Opskriften var fin. Enkel. Ligner formentlig mange andre. Det gode var at forholdet mellem ingredienserne var velafstemt efter min smag. Kagen blev sød og blød, med rund og mild smørsmag. Ikke noget med spelt eller noget her. Bare den rene hvede, det rene sukker, det gode smør. Lige i øjet! Og den kunstneriske frihed?

Der blev sirlige bordkort, gjorde der. Men det glider i øvrigt ret meget hen over en bunke storsnakkende, grinende, legende og fjollede 10-års piger. Det er jo i virkeligheden helt som det skal være. Fornøjelsen var ret meget på min side, men så var den til gengæld også stor!

Og når vi nu er ved det med mad og fornøjelser, så tag lige og bliv hængende et ekstra øjeblik derinde på Food Club. Der er virkelig mange gode madder at finde der!

Det var ordene for i dag, på en travl tirsdag. Jeg har noget sofa, jeg skal have indhentet…

One Comment on “Lidt senere –”

  1. Hulemor siger:

    SEJT. Var kommentaren fra Troldebarnet her i huset 😉


Skriv et svar

