Det er alligevel sjovt

– at der bare kan gå en uge, uden at det overhovedet føles sådan. Men der er gået en uge. Og jeg har haft fri i den uge. Men det føles bare ikke sådan. Overhovedet. I stedet føles det totalt mandagsagtigt. Hvor det støvregner en smule, når man går ud, og hvor det på det nærmeste opfører sig som en stormflod, lige så snart man har sat sig på cyklen og ramt cykelstien. Hvor man er våd og kold, lige akkurat indtil man skal hjem igen, hvorefter man bliver våd og kold igen. Nu dog med mulighed for at tage tørt tøj på. Det er mandag med hovedpine og nakkespændinger, med lektielæsning nok til mange timer. Med vasketøjskurve, der er revnefærdige. Af beskidt tøj naturligvis.

Men det er selvfølgelig også mandag, det er jo ikke bare noget, det føles som om. Så lad det da bare være mandag. Jeg vil vente på, at hovedpinepillerne virker, lave  mig en kop af den gode kop kaffe, sætte en vask over, lytte til mine børns småsnak, alternativt småskænderier, stikke fingrene i ørerne, når den indre brokkehund sætter i gang og forsøge at lade mandag være ugens bedste dag. Måske vil jeg tillade mig den lille luksus at glæde mig til en anden dag i Frankrig, imens vi udholder det danske kedelighedsvejr…

Skriv et svar

