Og vi giver ordet til…

– Den Storsnudede Snue og Migræne-Manden! Jeps. Man skulle nødig komme sådan en friweekend i møde med højt humør og godt helbred. Det ville være spildt, ikke sandt! Næ nej, man skal da endelig bare give den gas med dårligdommene, regnvejret, underskuddet og den snart uhelbredelige træthed efter en maraton-uge. Eller uge og uge, lad os bare sige at det er de sidste 14 dage! Jeg mindes, at min sidste fridag var i onsdags. I forrige uge, naturligvis. Lyder jeg snerpet?

Nå. Men hvorom alting er, så er det uomtvisteligt fredag. Det er jo altid et plus, ikke?! Og jeg har ikke vagt i weekenden. Også et plus. Vi har heller ikke noget, vi skal ud af huset. Undtagen i aften, hvor vi faktisk skulle have hygget os bravt med gode mennesker, store og små. Men som vi så måtte aflyse, fordi vi i stedet måtte overlade scenen til duoen Den Storsnudede Snue og Migræne-Manden. Stort, stort nummer. I hvert fald med meget, meget snot og hoste. Og hovedpine og nedrullede gardiner. Og virkelig ikke særlig kompatibelt med undervisning i kompakt stof og tunge emner, som man ikke kan melde sig syg til, for så må man ikke gå til eksamen. Thanks a lot, siger jeg bare. Jeg håber, at noget af al lærdommen trods alt hæfter sig et sted derinde under alt snottet!

Nu er dømt fredag. Jeg har tømt Fakta for kager, kakao, frugt, chokolade og is. Fordi det er ret så synd for os. Syns jeg selv, jo. Og når det er synd, så må man spise, ja?! I intend to do! Well, og så kan man vel altid strikke en strik, om det skulle være. Lige nu er der nogen, der har tændt op under Aristocats på dvd’en, og skulle man ikke være et skarn, hvis man ikke kravlede ind under tæppet med en kop varmt, og slumrede en times tid i hjørnet…

See you later, når der er mindre brok og snot, og forhåbentlig mere gnist og gejst! Må din fredag blive god!

Skriv et svar

