Hvordan syns du selv, det går?!

Ja. Nu har jeg fået gjort alt, hvad man muligvis kan få gjort ved sit hoved. Jeg har fået en tandrensning. Fået kigget tænderne efter i sømmene. Smagt af syntetisk melon, der udmærkede sig ved også at have en vældig usympatisk og klistrende konsistens. I hele munden! Man kan måske ikke nøjes med at smøre de to tandflader, det egentlig drejede sig om?! Senere var jeg hos min ven, psykiateren. Forsøgte at få rettet kanterne på indersiden. Ved ikke om det lykkedes. Er meget træt nu. Hun er sød. Forstår mange ting. Er god til det der medicin. Alting. Og så siger hun helt utroligt mange ting, som jeg ikke helt kan forholde mig til. Fordi jeg har en slags liv, som ikke er kompatibelt med alle tingene, hun siger. For eksempel om at burde/kunne/skulle. Og mængden af ansvar. Af selvpålagte krav. Af dårlig samvittighed og skyld med skyld på. Den slags ting, som jeg har udøvet og forfinet i årevis. Som måske egentlig godt kan håndteres nogenlunde, så længe jeg ikke er sådan… en slags syg.  Åh ja. Jeg er træt nu. Det er hårdt arbejde at tænke ting, som andre siger, man skal. Hvis man nu ikke synes, det er helt vildt nemt.

Efter snakken med min ven psykiateren blev jeg klippet. Hvis ikke det kan blive pænt indeni hovedet, kan man i det mindste forskønne ydersiden af det. Jeg synes, det blev fint. Hun er også god, hende min frisør. Til at klippe og være sød ved mærkelige damer med underlige hoveder. Så nu sidder jeg igen ved spisebordet. Træt, men nyklippet. Og tænker, at jeg ikke helt ved, hvad jeg nu skal. Er så utrolig rastløs. Uden koncentration. Læser ikke bøgerne færdige. Orker ikke at rydde op. Irriteres over, at der roder. Har lyst til at købe mig glad, men aner ikke, hvad i alverden, jeg skulle købe. Og så er det virkelig skørt at brænde dankortet af.  Man skal arbejde alt for meget for at fylde det op igen…

Så hvordan syns jeg lige selv, det går? Brok, brok og brok. Beklager. Det er nok bedre i morgen.  Ellers… må jeg vel blive klippet lidt mere?!

Jeg sætter mig lidt i hjørnet, hvor solen rammer mest. Og strikker lidt. Ligeud. Fordi det er det, jeg bedst kan på skæve dage…

Skriv et svar

