Nåhm. Så okay.

Så var de slut, fridagene. Ikke mere for den 25-øre. Jeg må fjerne neglelakken og skride til handling. Igen. Forsøgte mig med et forslag om afspadsering af 3 ud af næsten tolv timer- uden held. Og så er der ikke mere at diskutere.

Det har været godt med et par pausedage. Jeg trængte virkelig meget. Hoveder, der ikke virker, kan godt trænge til pauser ind imellem. Der er ikke blevet lavet noget særligt i de pauser. Ikke noget vigtigt, andet end at koble ud og af. Det er vigtigt nok i sig selv, vel. Ungerne har leget med 100 km i timen. Tænk, hvis de ikke kunne det… Gys og gru, siger jeg bare. For jeg er verdens dårligste til at synes, det er sjovt at spille spil, for eksempel. Så hurra, fordi de elsker at lege! Jeg har drukket kaffe. Siddet lige så stille. Stirret lidt, strikket lidt.

Dengang i Odense, hvor alting kuldsejlede indeni mig, og jeg blev rigtig meget syg en gang til, sad jeg i flere måneder og stirrede. Ud ad vinduet. På Lidl’s parkeringsplads. Virkelig sindsoprivende. I hvert fald var det sindsoprivende at opdage, at dage kunne gå med det… Disse tider er mere heldige. Cykelløb i fjerneren lyder ikke helt så vanvittigt, vel. Men det har omtrent samme effekt. Som en parkeringsplads i Odense V. Men sig det ikke til de ægte entusiaster. Nogen kunne blive stødt på manchetterne…

Imens jeg sidder der og ser på den ene franske kilometer vej efter den anden, strikker jeg. Flere ting er færdige, som ellers har overvintret i skufferne. Nu er nyt på banen. Godt, man har et solidt garnlager. Der er kommet nyt og smukt fra Brooklyn Tweed, alias Jared Flood. Ja. Det er en mand. Som strikker. Han har også venner, som strikker. Nogle af dem har hjulpet til med en bunke smukke opskrifter. De er et kig værd, så klik på billedet, hvis du tør!

Wool People 3. Man kan kigge, bladre, tænke, regne på meter og løbelængder, forestille sig, hvordan man ville tage sig ud i den ene og den anden model. Overveje, hvilken en man skal strikke først…

Jeg har valgt. Den stod mellem to modeller i første omgang. Denne her med sine fine lommer, de nette snoninger hele vejen rundt og sit klassiske look-

– og denne her:

 

Valget faldt på den nederste. Edge Hoodie. Den er smuk, hverdagsenkel og med virkelig fine detaljer. Den fine mønsterrapport under armene, den lille detalje ved halsen, den store, blødt faldende hætte.  Den taler til min indre hættetrøje-pige, som elsker jeans og gummisko, men den er også fin og nydelig. Og en lille smule mere voksen, end en helt almindelig hættetrøje. Og så må man godt. Selvom man er blevet 35!

Jeg har lige præcis 1 time og 18 minutter før arbejdsdagen starter. Et hurtigt bad, en mad og så kan jeg godt lige nå en tur med strikkepindene.

Må du få en god dag.

2 kommentarer on “Nåhm. Så okay.”

  1. Elsebeth siger:

    Uh den hættetrøje ser godt ud. Skal vi strikke i takt? God arbejdslyst

    • Ida siger:

      Ja, det er bare om at komme igang- der er mange omgange i den trøje, fornemmer jeg. 🙂


Skriv et svar

