Alle kneb gælder!

Åh, længe ventede lørdag! Med længsel ventede, kan vi roligt sige. For jeg har fri i dag. Og i morgen. Jeg holder febrilsk på mine fridage, for der er nogen, der godt vil inddrage dem. Til arbejde. Men helt ærligt- jeg orker ikke! Jeg trænger sådan til en enkelt dag, hvor der ikke er pligt og travlhed på programmet.

Den slags arbejde, som jeg giver mig af med, fordrer forskellige ting. Blandt andet sådan noget som rene, kortklippede negle. Det forstår vi godt. Det er nu engang mest hygiejnisk i den branche. Derfor kan man jo heller ikke arbejde med neglelak, vel. Og siden jeg nu allerede har skullet forsvare min ret til at holde på min fridag mere end én gang, har jeg nu lagt trumf på.

I allerbogstaveligste forstand, har jeg lagt det på. Chef, jeg kan ikke komme på arbejde. Jeg har neglelak på…

Sådan kan man nogle gange være nødt til at skrue op for trumferne. For jeg vil have fri idag!

Derfor læser jeg avis. Drikker kaffe. Noterer mig, at ungerne leger fredeligt, og at der stadig ligger en sovende mand under dynen. Jeg under ham det så vel. Passende kan jeg så fundere over, hvad jeg skal strikke på, nu hvor flere og flere hengemte projekter har fundet deres afslutning. Det er absolut passende til en lang lørdag formiddag, hvor intet haster mere, end vi gider.

Må din lørdag blive skøn.

Skriv et svar

