Småt med søvn

– men man kan vel sove, når man bliver gammel, ja? Jeg arbejder om natten, og kan ikke sove om dagen, så man kan om ikke andet få virkelig meget dag for pengene. Jeg bliver nu ikke videre effektiv af den grund, selvom man ofte ønsker sig flere timer i døgnet.
Selvom man ikke sover, kan man nu godt lave dejlige ting. For eksempel kan man have dejligste besøg af sin mor i det meste af en uge- hvornår har jeg sidst været så heldig?! Ungerne har rånydt at have rigeligt med mormor-tid fra morgen til aften. Det har bare været skønt. Godt, vi snart ruller mod Frankrig sammen!
Der har i sagens søvnløse og lidt matte natur også været anledning til en omgang sofastrik eller to- man kan ikke så meget andet, når man er for træt til mere praktiske og fornuftige sysler… For eksempel har jeg langt om længe fået gjort et stribet projekt færdigt, som har haft så mange som 4 ærmer, fordi jeg alligevel ikke brød mig om de første to og derfor måtte trævle… Det er hverken min yndlings at trævle op eller strikke ærmer, så derfor er det desto mere skønt at kunne krydse den af i rubrikken Færdige Projekter. Det er højlandsuld fra Garnudsalg, pind 3.5 og farverne ‘støvet mandarin’ og ‘rosenknop’. Lyder yndigt, ikke? Og bedre endnu, så lader det til at trøjen har yndlingspotentiale.

image

Der er ingen opskrift, bare masker på en rundpind, udtagninger til rundt bærestykke og så bare derud af. Ingen fikse tricks, det er bare at gå i gang. 🙂

Skriv et svar

