Mere mad

Den boldgade behøver man ikke at forlade for hurtigt, tænker jeg.  Jeg elsker virkelig mad! Heldigvis.

I dag prøvede vi noget af, som jeg har haft lyst til, siden jeg stødte på opskriften for et par uger siden. Nu var tiden kommet, og den var godt givet ud, den tid! Henne hos Anne kan man støde ind i lidt af hvert. Gode ting, kloge ord, lækker mad, fine lopper, små katte og meget mere. Lige her ramlede jeg hovedet ind i en opskrift, som gik rent ind. Annes bagels, som måske oprindeligt er nogle helt andres bagels, måtte komme på en prøve. Det var min første gang med bagels. For jeg har aldrig helt haft fidus til det med både at koge og bage… Ligesom bare en arbejdsgang for meget, ja?! Men det skal man ikke tænke. Man skal tænke, at jeg koger og bager da lige en gang, for det bliver max lækkert! For det gør det jo. Det synes jeg. Og min mand. Og mine børn. Og gårdens børn. Så nu sidder jeg bare og tænker, at jeg da skulle have snuppet en dobbeltportion. Bare for lige at strække nydelsen, inden jeg skal til at koge og bage igen. For det skal jeg i hvert fald!

Get started! Det smager alt for godt…

Skriv et svar

