På en torsdag morgen

– kan man gøre alle mulige ting. Man kunne sove længe. Det gjorde jeg ikke. Gad ellers godt. Man kunne drikke kaffe. Det gør jeg heller ikke. Endnu. Man kunne smøre madpakker. Tjek. Man kunne aflevere børn forskellige steder. Tjek. Man kunne vaske tøj. Tjek. Man kunne løbe en tur. Tjek. Man kunne løbe helt vildt langt, eller meget hurtigt. Det gjorde jeg ikke. Havde for meget nattevagt i benene stadig. Man kunne lige om lidt gå til frisør. Tjek. Det trænger for vildt, garnet. Man kunne vente og se, hvad dagen ellers bringer af godt og dejligt- tjek, den snupper jeg.

Det er det fedeste at have et par fridage. Elsker det. Særligt, når det faktisk lader som om, det er sommer, det vejr. At toppe op med en tur hos hårdamen, gør det kun bedre! Der er simpelthen kun godt at sige om idag. Jeg kunne for eksempel også helt vildt godt tænke mig at sy lidt mere, når jeg kommer hjem igen. De sidste par dage har der været virkelig meget god sy-karma ved spisebordet. Det har det med at komme i stimer. Der er bukse-stime lige nu…

Pauline har bestilt bukser i denne facon og dette materiale- de hænger nu på tørresnoren og venter på indvielse.

Eskild har ikke som sådan bestilt noget, men når der lige var en blåternet rest og en elefant til blenumsen, så blev det til et par til mindstefætteren.

Og selvom mindstekusine Viola er på den gode side af et år ældre end mindstefætteren, så er det alligevel samme størrelse buks, men med noget smallere livvidde, der skal til, for at klæde vipsen på.

Jeg har mange flere rester på lager. Jeg har masser af ting i hovedet, som kunne blive til virkelighed. Ella har et par bestillinger ude, så jeg tror sandelig, at jeg skal hygge mig lidt mere med symaskinen i eftermiddag. Heldige mig!

4 kommentarer on “På en torsdag morgen”

  1. susanne siger:

    Så fantastisk dejligt indlæg….åh, det er en fryd for øje, sind og hjerte at kunne bruge dejlig tid, kunne give og være i overskud!!! F A N T A S T I S K fritdagsforbrug! ❤

  2. susanne siger:

    …. og øhhh. mønsterhenvisning til Paulines dejlige bestillingsbux kunne være så skøøøønt, tak!


Skriv et svar

