Når det bøvler

– bliver man stædig! Nogle gange, i hvert fald. Andre gange kyler man skidtet over i hjørnet og skumler fælt i en rum tid. Men ikke idag. I dag blev jeg stædig. Jeg er stadig ovre i boldgaden med symaskinen, kan jeg afsløre. Der var stof på lager, som jeg havde tiltænkt et bestemt projekt. Noget til varme dage i Frankrigs sol. Det artede sig ikke, som jeg havde tænkt mig. Jeg baksede og bøvlede med flere forskellige idéer og måtte ende med at pille op og lave om. Flere gange. Jeg var virkelig tæt på at kyle det langt væk, for det var ikke lige til at sy i, det florlette chambrey. Nu endte det her. Jeg er måske tilfreds…

Kun måske tilfreds. Det var ikke det, jeg havde planlagt fra starten. Den skal også lige vaskes og lægge sig til rette i de rigtige folder. Men den er i hvert fald let og sommerlig. Jeg tror på, at jeg får brug for sådan en…

Skriv et svar

