Må man godt bare hænge lidt?

Bum. Så gik der lige et døgn mere. Uden søvn. Nogle gange tænker jeg lige lidt på, hvor længe man mon kan holde til den slags liv… Et par vagter i hurtigt løb og uden pause imellem kan slå de fleste lidt hjem. I hvert fald mig. Hvis man så oven i købet er horribelt dårlig til at sove ind imellem, så er det, at man bare må spørge, om man godt bare må hænge lidt.

Det er det, jeg har tænkt mig at gøre. Resten af dagen. Jeg brygger en ny stempelkande med sort, god kaffe, og lader resten passe sig selv. På sådan en flad fredag bliver jeg ualmindelig taknemmelig for, at vores tre fine børn er så store, at de sagtens selv kan smøre en mad, når de trænger, og finde på gode ting at lave, som ikke kræver urimeligheder af stortræt mor. Det er jo virkelig en stor, stor gave! Jeg er ganske enkelt ikke særlig god til hverken at lave perleplader eller Barbie-lege, når jeg har sovet 4½ time på halvandet døgn. Så’ det sagt. Til gengæld er jeg helt vildt god til at lade morgenhåret stå og være tilgængelig for løjerlige spørgsmål og fortællinger, jeg er totalt god til at sige ting som ‘ja da, selvfølgelig må I tage en is mere’, og til at se Disneysjov med slik i skålene. Det er faktisk en spidskompetence på en flad fredag!

Så nu- vil jeg fiske det strikketøj frem, som lå urørt i tasken og grinede ad mit spinkle håb om en fredelig nat med de små børn. Det lå godt i tasken i nat, og de små babybørn blev passet og plejet. Alt i sin orden der. Men så er det også i orden, at fiske det forsømte strikketøj frem nu og give det lidt opmærksomhed!

Lige nu strikker jeg noget ret atypisk i min optik. Jeg plejer ikke at gribe til den her slags hulmønstre, men kombinationen af retstrik, hulmønster og integrerede lommer overbeviste mig om, at det var værd at kaste sig ud i et forsøg.

Modellen er fra Rain Knitwear, som laver skønne, anvendelige mønstre. Netop denne hedder Something Silver, og bliver strikket i råhvid uld/bomuld for en større sommerlig anvendelighed. Hvis det da skulle gå hen og blive sommer. You never know. Jeg er vild med rigtig mange af modellerne, og der skal bestemt strikkes nogle flere fra den side. I betragtning af, at jeg formentlig har garnlager til minimum et par års regelmæssig strikning, er det vel bare at gå i gang, ja?

Jep. Så heldig er jeg. Mega heldig. Med så mange ting. For eksempel også med blomsterforkælelse…

Og med pæn baghave, som nogen gider at slå græsset i…

Heldigt. Jeg er et heldigt asen! Hav en rigtig dejlig fredag.

2 kommentarer on “Må man godt bare hænge lidt?”

  1. Elsebeth siger:

    Om man må hænge? Jeg vil gerne sørge for en skriftlig tilladelse til hæng med god kaffe og lækkerstrik on the side! Så vil du måske fikse en til mig?

  2. […] komme til at købe sig en lille smule fattig i lækkerheder. Selve cardiganen er jo den før omtalte Something Silver. Jeg vil godt sende en anbefaling med. For den er hyggelig at strikke. Og kan blive en overraskende […]


Skriv et svar

