Fredagsbageren

Det er mig. For jeg har fri- indtil i nat, i hvert fald. Og når det så er solskin og sommervejr, fredag og med en afspadseringsmand, så skal man bare lade som om, at man har fri!

I dag bager jeg. Jeg kan lide at bage. Elsker det faktisk lidt. Især når man må vælte smør og æg og ikke for meget mel sammen og nyde det uden blusel. Det er sådan en dag. Det er jo fordi, at vi skal holde den her fest, ikke.

Jeps. Det er mig + ham, jeg er lykkeligt gift med. Vi har været det i 12½ år. Tolvogethalvt, venner. Jeg fatter ikke noget. Jeg har jo lige mødt ham, sagt ja og været fjollet og uden børn og alt muligt. Men åbenbart er det så ikke lige i forgårs alligevel… Når man kigger rundt i etablissementet og konstaterer, at der i øvrigt er børn over 11 år i farvandet, så kan det jo ikke være helt forkert. Men alligevel. Heldigvis troede Ella, at sådan et kobberbryllup i virkeligheden hed cowboybryllup, og så lyder det jo øjeblikkeligt knapt så voksent.

Nej. Jeg har ikke selv strikket på den der invitation. Det er fordi, jeg har sådan en søster, der er helt vildt god til det. Fordi hun er grafiker. Både noget selvstændigt, og nu også på Fit Living. Man må godt prale. Jeg synes, hun er den sejeste! Det er hende her.

Så når nu vi skal holde cowboybryllup, skal vi også gøre det ordentligt. Nogen må lave alt det kedelige snitte og hakkearbejde. Jeg bager kagerne. Det er det sjoveste!

De små bærmazariner bliver store. Vi er nødt til at regne om til stordrift. Det er fordi, vi er heldige! For vi har så mange, som vi elsker at være sammen med. Derfor skal vi bage mange og store kager. Må din fredag blive lige så velduftende som min.

Skriv et svar

