For 1797 kroner sommer, tak!

Ovenpå en af de skøreste vagter med latterligt meget travlhed, er det bare så i orden at gå ud og shoppe lidt sommer. Don’t you think? Jeg synes i hvert fald, og så var det jo heldigt, at der var nogle, der ikke havde fået sandalerne i hus endnu. Jeg synes, det er topfedt at købe mange på én gang…

Vupti, nu har alle mine børn sandaler! Godt for dem. Altid en lille smule ømt for dankortet. Derfor beherskede jeg mig naturligvis, selvom jeg elsker sandaler. Blandt andet. Så jeg gik videre, selvom der var nogle fantastiske grønne og fine, som endda var på udsalg.

Det gik også helt fint med at beherske mig. Lige indtil jeg kom til at kaste et blik tværs over gaden og hen på vinduerne i Rambow på Østerbrogade. Bum! Min indre neon-plastik-svinehund genopstod på et splitsekund, selvom jeg næsten har lovet Ruben, at den er dybt begravet under en stor bunke fornuftigt mor-overblik og sådan noget, som man burde have, når man er 35. Men helt ærligt! Jeg kunne ikke gøre for det, vel!

Kom ikke og sig, at du ikke gerne vil skåle i isthe og hvidvin med mig i gården! I sådan et fint glas! Jeg blev instant plastik-happy, og det er faktisk en vigtig følelse, når man ved, at man lige om lidt skal ind på det der arbejde og have vældig, vældig travlt. Derfor skyndte jeg mig også lige at snuppe et af de fine glas med ud, sammen med sildemadden og bogen, og lige pausere en times tid lige her på den rare solseng.

Nu er jeg klar til mere arbejdssjov. Hep. Og god solskinsdag!

One Comment on “For 1797 kroner sommer, tak!”

  1. Elsebeth siger:

    Et glas kølig hvidvin siger jeg ikke nejtak til…


Skriv et svar

