Husk at nyde, før du skal yde!

Det må blive devisen idag. Det er himmelråbende fantastisk vejr, der er børneleg og hyggelig kaffe i koppen, strikketøj og små projekter, et ekstra barn, der heldigvis godt ville passes her hos os på en skolefridag og al den slags. Jeg suger det til mig, uagtet at der ryger en hel del pollen med ind på den konto. Det er forårets lille bitre pille, men jeg sluger den bare hurtigt, og håber at det ikke kommer til at tage livet helt af mine øjne og næse.

Senere er der arbejde, der skal gøres, men den tid, den fornøjelse. Først skal jeg nyde. Sidenhen kan vi tale om at yde…

2 kommentarer on “Husk at nyde, før du skal yde!”

  1. Elsebeth siger:

    Sikke et godt råd – især i det her sommervejr. Måske kunne man endda udvide og nyde mens man yder… God arbejdslyst her i aften!

    • Ida siger:

      Åh ja, det er fantastisk at nyde! Jeg gjorde det i fin stil, lige indtil jeg blev ringet op fra arbejdet og spurgt, hvornår jeg tænkte at indfinde mig… (havde glemt en lidt tidligere mødetid!) 😉


Skriv et svar

