Søndagspics

Det er det smukkeste forårsvejr. Siden klokken tidligt har gården genlydt af ungernes glade snakken og trallen og legen rundt. De elsker det. Jeg elsker det. Kan godt være, at jeg om lidt er på vej på apoteket, fordi sådan noget forår sjasker rundt om sig med pollen, but you won’t hear med complaining! Jeg elsker det alt for meget, det forår. Med blomster og liv og sol og leg. Med avis og kaffe og langsomme morgener.

Igår var vejret først på dagen ikke helt til at spøge med. Regnfuldt, vådt og lidt koldt. Men vi trodsede det, gjorde vi. Der var havedag i gården, og den slags tager man meget alvorligt på stenbroen! Der blev puslet og syslet og spist pizza og kørt på løbehjul. Der blev hevet græs og ukrudt op mellem fliserne, bede blev trimmet og sommerblomster sået. Det er der ingen billeder af. Det regnede jo. Og jeg havde jo jord under neglene. Men idag gik jeg en tur ud i solskinnet og kiggede på resultaterne…

Det kan godt være, at vi ikke har mange kvadratmeter jord til deling i vores lille gårdhave. Men vi bruger, hvad vi har og kan lide, hvad vi ser. Og umiddelbart passer det beskedne jordlod i virkeligheden ret godt til de flestes ambitioner, ja?! Ellers gad man muligvis ikke helt så meget stenbro, som det jo faktisk er her på Nørrebro! Og hvad der ikke er plads til i de beskedne bede, kan man jo lægge til på andre måder…

– dét er jordbrug, jeg kan forstå mig på! Indkøbt i vakumpakket form i selveste IKEA…

Hav en forrygende søndag.

Skriv et svar

