Åh ja!

I aftes var jeg på arbejde, trods det faktum, at jeg havde friweekend. Men hvem vil ikke gerne hjælpe lidt og så når man også har den luksus at have kolleger, med hvem man hygger sig gevaldigt. Jeg ville gerne. Og så sad jeg der, efter et par noget hektiske timer og sådan, med en kollega og et lille, meget sovende barn. Vi snakkede om dit og dat og alt og intet, og pludselig fortalte hun så, at der havde været et par dage, hvor hun lige måtte overveje, om der var mulighed for, at deres meget teenagede søn kunne gå hen og erhverve sig titlen som storebror. Sådan virkelig uden for nummer. Og så spruttede vi begge to af det største grin, for det ville virkelig bare være det sidste, man kunne forestille sig! Det var falsk alarm. Og som hun sagde, så ville man jo også have klaret det med. Men alligevel. Så vi sad og fnes lidt over scenariet og var utrolig glade for det, vi har og det, vi også er færdige med. Natteroderiet, for eksempel.

N e m e s i s. Er det bedste ord til at beskrive den slags. Don’t even think about it! Natten startede fint. Den første times tid. Så brød det løs. Med feber og hoste og snot og klynk hos mindstemusen. Som vågnede helt op. Og måtte passes på den store måde. Inde i stuen, lå vi. Begge to krøllet op i sofaen med dyner. Den ene blundende (that would be me), den anden hostende, spruttende, feberspeedsnakkende (guess who). Derfor har jeg tilbragt nattten i selskab med denne turbosnakkende unge, Animal Planet og De Utrolige-tegnefilm. Imens jeg forsøgte at blive nogenlunde klar på at en ny dag nærmede sig. Da klokken blev 6, faldt barnet i søvn. Så kunne jeg også få lov. Jeg siger a l d r i g mere noget om natteroderi og den slags.

I stedet varmer jeg gevaldigt op under denne her…

Og prøver at fortrænge det faktum, at jeg har to nattevagter forude!

Skriv et svar

