Jamen, tak da!

I går var jeg udsat for noget virkelig skræmmende. Jo. Det kan man faktisk godt sige, synes jeg. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at jeg er temmelig bakteriefokuseret, kan man vel godt sige. Og jeg bryder mig virkelig ikke spor om, når jeg ikke kan få lov at trække egne naller til mig og lade være med at deles om andres bakteriekolonier.

I går var jeg på frihjul. Det er så uendelig fikst og fint at være ind imellem. Jeg havde taget mig en lidt længere træningstur, da det gik op for mig, at det her med kulden ikke lige drev over, og at der således ikke var nogen undskyldning i at udsætte, indtil varmere vinde kunne puste liv i frosne fingre og næser. Det var en fin tur. Bestemt. Og jeg blev enig med mig selv om, at jeg med fordel kunne investere i nogle lange løbestrømper! Diskuterede med mig selv, om jeg gad at cykle lidt længere for at slippe for den noget så utrolig nussede Sportmaster på Nørrebrogade- men med kulden i hu, besluttede jeg mig for det nemmeste. Altså Nørrebrogade.

Jeg efterspurgte og fandt de ønskede strømper- nu med kompression i læggen, men det skal heller ikke skille os ad. Hvad der derimod kan skille mig fuldstændig fra at sætte mine fødder derinde igen, er ekspedientens metode til at få chippen på dankortet til at samarbejde med maskinen… ‘Prø’ligeogstikmigkortet’, haps, spytte på fingrene, vaske mit kort med spyttet, stikke det i maskinen og derefter udskrive kvittering med strålende smil. ‘Prø’ligatsehvadjegligefixededérhva’!’ Jeps. Prø’ligeatspørgomjegnogensindevilbetalemedkorthosdigigenhva’! Ka’ du sige NIX!

Nogen vil synes, at jeg er voldsomt sippet. Men jeg kunne næsten ikke have mit kort i lommen hele vejen hen i børnehaven og hjem igen. Arjmen det er da for klamt! Og sammenholdt med at jeg, da jeg havde købt et par vinterløbetights, og kom hjem og fandt noget, der mistænkeligt lignede en mega snotter, og ekspedienten havde været så grotesk snottet, at jeg var lige ved at spritte hans hænder, inden han puttede varerne i posen, så er jeg færdig med den biks. Og jeg skulle formodentlig bare have sprittet ham af, for det var i virkeligheden overvejende sandsynligt, at det var hans flora på mine nye bukser…

Godt så. Det var chokerende news, jeg ved det. Eller noget. Nu er jeg ved at have bearbejdet hændelsen tilstrækkeligt, til at jeg kan tale om det. Og så er der vist bare tilbage at poste nogle billeder af blomster og børn og jordbær, så I andre har lidt rart at gå videre på…

Sådan dér. Så var der lidt feel good.

5 kommentarer on “Jamen, tak da!”

  1. Hulemor siger:

    Ha ha, jeg synes eller ikke, jeg selv er sippet, men AL spytvaskning er simpelthen for klamt.
    F O R KLAMT! Neeeej, og ham fra bussen (mange år siden, men aldrig glemt), der spytvaskede sin dreng i ansigtet…dét kan jeg stadig næsten ikke tale om. Formoder du har haft dit kort nedsænket i sprit?

  2. Lili Ruby siger:

    Hehe.. men jeg vælger altså ikke at kalde dig sippet… jeg vil hellere sige….ARBEJDSSKADET…. både fra dit nuværende job – men også fra det job du feks. havde på Bakken osv .. du har jo været “sprittet ind” hele dit arbejdsliv..

    MEN DET ER DA OGSÅ BARE KLLLLLLAAAAAAAAAAAAMTTTTTTTTTT for syv sytten da også…

  3. Hanne siger:

    come on Ida – du sender da også en af de der, jeg-holder-på-det-ene-næsebor-mens jeg blæser-godt-igennem flyvende snottere afsted en gang imellem når du løber gør du ikke?
    Og en faglig info – tjek jeres ISO kitler på job – forleden fandt min kollega ud af at kitlerne ikke var vand.eller blodtætte for den sags skyld… – og det var også på den klamme måde. Der var fyldt i affaldsrummet den dag – og et firma uden aftale længere…
    Så meget for den tryghed.

    • Ida siger:

      Jamen, det er da lige mig! Hanne, jeg er et af de mennesker, der ikke engang kan spytte, uden at det løber ned ad hagen på mig, så gæt, hvordan jeg ville tage mig ud, hvis jeg lavede den med næsen… 😉


Skriv et svar

