Åh (hver)dag, jeg elsker dig

Det er dag, det er lyst, jeg er vågen. Træt, men vågen. Ikke udsovet efter nattevagter, men færdigsovet. Lader det til. Om lidt kommer yndlingsbørn hjem én efter én og jeg er klar til at stikke dem kram og kys. Jeg elsker at ramme (hver)dagen igen efter endt mørkearbejde. Det er trods alt bedst med dag om dagen og nat om natten. Og især er det allerbedst med søvn om nat. Det skal jeg heldigvis i nat!

På dage som idag, hvor frosten langer ud med bid i næse og kinder, kan jeg putte mig i varmen, med cappucino i koppen, uld på pindene og drømme i tankerne om godheder og varmegrader…

…kender du ikke godt det? Jeg gør. Selvom jeg er en hverdagnyder, elsker jeg alligevel også at drømme om ekstravagance og feriesmag… Det må man godt på en kold onsdag.

Skriv et svar

