Nærmest lykkelig

Det er søndag aften og jeg er hjemme. Med fødderne oppe på lårene af ham, jeg elsker, en søn på siden og et par døtre på den anden, er jeg nærmest lykkelig. På den store måde. Resterne fra aftensmaden står på bordet, jeg skulle forestille at lægge vagtplan og sådan, men jeg lykkelighedsoverspringer.

Ved siden af mig bliver der lavet matematik. Jeg lytter og lærer, kan man vel bedst sige om det, der foregår her mellem mine to mænd. Matematik har virkelig aldrig været min stærkeste side. Mærkeligt, at jeg har et job, som trods alt går så meget op i tal, procenter, biokemi og sådan noget…

Men mest af alt bliver jeg taknemmelig. Virkelig meget. For jeg er trods alle ting så umådelig heldig. Med mine skønneste fire herhjemme. Med mine mange flere elskede rundt omkring. Med et arbejde, som jeg virkelig kan li’. Med mange, mange ting. Jeg husker at se det ind imellem. Eller tit. I hvert fald prøver jeg på det. Det tæller også. Og jeg mærker, at jeg lige nu er nærmest lykkelig!

One Comment on “Nærmest lykkelig”

  1. Lili Ruby siger:

    Og det er jo i virkeligheden slet ikke så ringe… skønt at du ser alt det du har omkring dig… SÅDAN skal det være nemlig… min moar strikker på livet løs – så jeg kan få det fine tørklæde som du linkede til den anden dag… NICE..


Skriv et svar

