Lidt royal må man vel ha’ lov at være…

Der er ikke meget fredag d.13. over det her hos mig. Tværtimod. Det er nærmest lørdag på en fredag. Ruben er kommet hjem fra vagt og har mod al forventning og erfaring sovet i nat. Pluspoint for den. Alle er i øvrigt raske. Også pluspoint.

Derfor er der lagt i ovnen til en fin fredag! Jeg synes, det er læx! Så må man godt være lidt royal og starte dagen med en kongelig kop morgenkaffe!

Det er jeg jo aldrig bleg for, det med morgenkaffen. Dage med tid til kaffe og tid til ro indeni giver ofte andre bonusser oveni. For eksempel ser man lidt mere, og opdager måske lidt lettere de ting, der kan gøre godt og glad!

Hvem bliver ikke glad for dem her?

Og de karrygule vanter, som har gjort det godt, skal måske have et par afløsere?

Og lakkerne, som yngstebarnet sirligt har oplistet…

-for til sidst at udvælge sig den mest girly tone at gå i børnehave med.

Og så er der jo også de værdige alternativer, hvis kaffen skal byttes ud med andet varmt…

Jeg kan lide turen rundt med de åbne øjne. Jeg kan lide at opdage, hvad jeg sætter pris på, selvom jeg har set på det hele tusindvis af gange før. Jeg holder af, at der er så meget, som gør mig glad. Selvom det bare er en pæn tedåse eller en grøn hyacint på spring. Prøv selv at kigge dig omkring…

Skriv et svar

