In between

Der er det med nattevagter, især når man har flere i træk, at man ligesom indtager en art undtagelsestilstand, når man er ‘in between’. Man har en form for pseudo-psyke, der simpelthen fritager en for almindelige regler. Man må godt spise foran fjerneren, for eksempel. Man må godt gå rundt med morgenhår og mascara i striber, helt indtil man skal afsted igen. Man må godt lade være med at støvsuge og være praktisk mor- medmindre man letsindigt har sagt ja til gæster eller noget. Man må spise hvidt toastbrød med nutella og drikke kaffe på alle tider af døgnet. Man må se virkelig mærkeligt børnetv med sin unge, imens man siger ja til flere toastmadder og tyggegummi. For man kan faktisk ikke tilregnes sine gerninger i de døgn, det står på. Jeg har en mistanke om, at mine børn synes, det er helt fint en gang imellem med en mor, som ikke er helt på højde med sig selv. Man får vristet flere omgange med ja-hatten ud af hende, skal vi sige det sådan…

Derfor sidder Ella og jeg i sofaen og ser fjerner. Jeg strikker. Griner lidt af de løjerlige udsendelser. Ella spiser kulhydrater med smør og gemmer hovedet under tæppet, når de voksne i fjerneren bliver alt for pinlige!

Det er den helt rigtige måde at bruge en tirsdag eftermiddag på. Man skal ikke sætte overliggeren for højt, når man godt ved, at der ikke er så forfærdelig mange brikker at rykke rundt på! I stedet kan jeg lige strikke det sidste ærme til Candles færdigt. Jeg tror, det bliver en vinder med den cardigan.

I øvrigt, når vi nu er i gang med garn-temaet, så har jeg givet mig selv en gave. Jeps. Det skal man ikke holde sig for fin til, vel. Så jeg har bestilt og fået (lynhurtigt endda, tak til Impaz Garn) mig et krydsnøgleapparat! Totalt sejt. Jeg var helt ekset over, hvor fine nøgler, jeg ku’ lave, og jeg  ved godt, at det er mega nørdet! Men helt ærligt, ville du ikke blive lidt ekset over det her?

Jeg mener, dét er da for sejt! Ja?!

Skriv et svar

