Lørdagsnydning

Og så var det lige pludselig lørdag. Mange dage, siden jeg sidst stak hovedet forbi her. Det er som regel ikke fordi, jeg keder mig så. Heller ikke denne gang.

Der har været arbejdsdage. Hverdage. Travle dage. Anderledes dage. Bare dage. Og så kan man ikke altid nå alt det, man egentlig havde bestemt. Ikke med det samme. Heller ikke denne dag.

I dag er en af de sære. Efter en kort tur til jylland, frem og tilbage i bil alene, når nu DSB ikke ville servicere mig, landede jeg her i aftes. Faldt hen en stund på sofaen, inden en nattevagt. Og kom hjem til tre glade børn til morgen. Skønt. Ikke så skønt at lægen så skulle på vagt selv. Så jeg er mildt sagt lidt vissen i kanten. Men så er det jo himmelsk dejligt, at ens børn kun skal have hjælp til spejlægget, men ellers er selvkørende på frokosten. Himmelsk dejligt, at de leger og fjoller og løber og rulleskøjter sig en tur i gården, mens solen lader sine sparsomme stråler falde mildt. Mens jeg drikker en læxi latte til mine trætte øjne. Og hører på Ellas sludder og snak om kort og veninder og regler i UNO.

Jeg glæder mig virkelig til at gå i seng om et par timer. Der er en nat mere forude, som skal bruges andetsteds. Men indtil da- så er der lørdagsnydning!

Skriv et svar

