Blød pakke, siger du?

Der er gået et par dage i lediggang. Fordi det er arbejdsweekend fra om et par timer eller tre. Men det er nu ikke fordi, jeg ikke har foretaget mig noget i de par dage, lediggangen varede. Jeg har nemlig haft fat i MNBF. Ikke at det er et nyt forhold længere, men det er ikke desto mindre stadig meget hedt i perioder. Når jeg har lediggang på programmet, for eksempel. I godt selskab kan det gå vildt for sig, når der først er kommet idéer og ønsker på banen. Mest for min egen del, jo. Og altså, lad mig sige det sådan; der kunne have været basis for virkelig mange bløde pakker under træet i år. Men det er der nogle, der siger, er totalt yt.

Vi har dog alligevel haft en fornøjelig stund sammen, Bernette og jeg. Det største pigebarn er gået i skole i nye bukser. Der hænger et par mere og venter herhjemme. Talende Vandfald har scoret en nederdel af resterne. Meget tilfreds. Ikke mindst med at det ikke var bukser, hun fik, for det gør man det ikke i! Jeg selv fik endelig lavet den nederdel i bredriflet lilla fløjl, som har ligget og rumsteret i tanken et stykke tid.

Den lilla farve er totalt misvisende på billederne. I virkeligheden er den lilla på den måde, lilla var lilla på i 70’erne. Agtigt. Men hey- jeg er jo fra den tid, så det må man gerne, ja?! Lidt flippet. Meget dejlig.

Nå. Vandfaldet taler virkelig højt nu og er i fuld gang med noget, der kræver aktiv gemning og hysteriske fnis. Lidt foruroligende, når nu hun er alene i øjeblikket. Jeg må muligvis hellere finde ud af, hvad legen går ud på- det lyder sådan lidt for overraskelsesagtigt på den ikke særlig mor-spændende måde…

Skriv et svar

