Flirt med livet

Sidder på café. Time out, som vi siger. Det er der osse andre, der er med på. Som for eksempel fyren, som aktuelt flirter så hårdt med damen, der står bag kaffemaskinen, at resten af befolkningen på samme café er lige ved at få morgenkaffen helt på tværs. Støn…

‘Arj, altså jeg fandt en hårnål her på bordet- er du egentlig spansk? Altså bare sådan det tænkte jeg lige på så?’

‘Nå, kan du så bare lige lave kaffe med to hænder og alt muligt lige på én gang, altså sådan bare noget multitasking, sådan lige bum-bum…’

Og sådan stod der ordstrøm og -flom ud af hovedet på smartfyr, der var lige ved at snakke muligt spansk kaffedame helt ned under kaffemaskinen. Så var der lige en sat dame ved siden af, der mentalt klaskede sig for panden og tænkte alt sit med himmelvendte øjne! That happened to be me.

Og jeg kunne for så vidt med rette klaske mig videre for panden. Det var komplet fladpandet at høre på. Altså virkelig tåkrummende, faktisk. Men så alligevel. Muligvis har ham fyren med alle replikkerne i baglommen faktisk haft en sjovere morgen end mig, når nu han bare gav den gas og fornøjet passede kaffedamen (muligvis spansk og klart lækker) op. Mens jeg sad og var hende den grå i hjørnet, der ikke synes, at man sådan bare kan fornøje sig uhæmmet på en grå torsdag morgen i november.

Well. Nu er jeg jo godt gift og tænker nok ikke lige, at vejen frem er at buldre ind i stereo studio lige overfor og skrue helt op for charmen ved disken. Men helt ærligt… Jeg gad godt flirte lidt mere med livet. Måske skulle man prøve det?

One Comment on “Flirt med livet”

  1. Kirsten siger:

    Man synes jo at sådan en fyr er åndssvag, men som du siger – man har det sjov man selv laver og han har da fået noget ud at morgenen. Man kan jo så flirte på et lidt andet niveau 😉


Skriv et svar

