Om løjer og lurendrejere

Ella og jeg holder mandag morgen. Det var egentlig planlagt til at være anderledes, men den slags skal man ikke lade sig nøje med. Så vi holder mandag. Uden børnehavens indblanden. Ikke at vi ikke har været forbi etablissementet, men vi ringede på og sagde hej og farvel, vi går hjem igen. Det er fordi, vi kan noget med blærebetændelse. Og når man skal tisse hele tiden, er det ikke sjovt at gå i børnehave. Vel. Og da jeg stod og drejede rundt om mig selv og prøvede at få logistikken til at gå op inde i hovedet, dér udenfor børnehaven, kiggede barnet på mig og sagde trøstende, at ‘mor, jeg tror det er fordi du har mest lyst til at tage mig med hjem igen! Selvom jeg hellere ville være i børnehave. Så jeg synes bare, vi skal køre hjem igen.’

Okay. Point taken. Det har du fuldstændig ret i, elskling. Og så må logistikken finde ud af at passe på en fjollet mandag med skæve vagter og mange gøremål.

Nu passer logistikken, og lurendrejeren har sat sig for at tilintetgøre madpakken inden klokken runder 9. Jeg satser nu mine penge på kaffen! Det er vist lige det, der skal til, før jeg begynder at blive nogenlunde normal på indersiden…

Nogle gange kan jeg godt spekulere på, hvad for et liv jeg ville have, hvis jeg ikke havde lige præcis dét her… Hvad ville jeg så lave? Hvad syntes jeg mon, var sjovt? Hvordan ville jeg løse konflikter eller håndtere stress? Hvad ville jeg gøre, hvis der ikke var nogen, der konstant sagde ting som…’mor, prøvligatsedether, moar, moar, sedetnulighvahvahva! Vil du se mine blyanter, som kan lugte, hva mor!? Så skal du bare lugte løjer!!’ Eller som sagde ting som…’ved du hvad, mor, jeg gad ikke være en løve. Så havde man hele tiden fluer næsen.’ Eller som laver okkergokker om hvilken mad, man skal spise først.

Man ved ikke, hvordan et liv ville være, hvis man ikke havde sit eget, vel. Det er ligesom det, man kan sige med sikkerhed. Det er heller ikke særlig interessant, hvordan et andet liv ville have været. For det er rigeligt interessant at leve det, jeg har. Og jeg ønsker mig ikke noget andet liv. Heldigvis. Jeg er glad for løjer, lurendrejere og livslagkage.

One Comment on “Om løjer og lurendrejere”

  1. Kirsten siger:

    Kender godt den der med at tænke over hvilket liv man ville have haft hvis….
    Mon det ville være blevet bedre eller værre?
    På de værste dag er man overbevist om at det ville have været meget nemmere hvis altså….
    Og så gælder det om at komme ud af røret og tænke på noget andet!


Skriv et svar

