Hverdagsstandpunkter

I sommer, da jeg var i Mandal med nogle af mine bedste, købte jeg mig forskellige ting. Fordi det har jeg det med, når der er noget, jeg godt vil huske. Jeg vil gerne kunne mærke mine erindringer. Også med hænderne. Jeg købte garn. Lækkert garn. Fra området. Og en kop. Fordi jeg jo har nærmest ingen kopper. Eller. Mest fordi jeg er vild med kopper. Især dem med en historie. Og jeg købte også nogle bittesmå ting. Som jeg ikke helt vidste, hvad jeg skulle med. Knapper. Det er der mange, jeg kender, der sagtens kan forstå. For en knap er jo ikke bare en knap. Det er… en knap. Som kan bruges til virkelig mange forskellige ting. De her var ret fine. I porcelæn. Med tekst på. Jeg købte nogle ganske få. Blandt andet en med ordet mirakel. Og en med fryd. Og en enkelt med skatt.  Skatteknappen fandt helt selv ud af, hvem den skulle bo hos. Og det var jo heldigt. De to andre. Lå i min æske og ventede. Indtil en dag, hvor jeg var i gemmerne i mors værksted. Og der var løsningen. Ørestikkere! Og jeg har gået glad og fro med mirakler og fryd i ørerne. Indtil en dag, jeg besluttede, at de måtte flytte hjemmefra. Fordi min mor godt kunne have brug for noget fryd og et mirakel.

Vel hjemme fra sygehuset og med en vel overstået operation for min mor, satte jeg mig ved computeren og bestilte. For hvem kan ikke have brug for et mirakel i ny og næ? Og bestemt har man brug for fryd. Hver eneste dag!

I dag kom posten med kuvert fra Norge…

Eftersom jeg ikke lige på dette punkt er noget beskedent menneske, gik jeg all in! Jeg vil godt have lidt overflod. Af sol og lykke og stråler af fryd og et mirakel med. Med et strejf af magi. De er sat på ørestikker. Og der er sol og stråler i mine ører, fordi jeg godt lige kunne bruge det på en efterårsdag! Og jeg synes, Snella og Petronella er et besøg værd. Hvis du mangler en knap. Eller lidt magi til hverdagsbrug…

Skriv et svar

