Nej?!

Vi har været ovre at stemme. Ella og jeg, that would be. Det var inde i De Gamles By i festsalen. Der var på ingen måde kø. Mere sådan… tre personer, der blev helt utrolig glade for at se hver enkelt, der dukkede op. Vi fik karameller og alt muligt. Og satte et kryds. Den slags. Ella syntes, karamel-delen var den sjoveste. Hvilket jeg egentlig godt kan forstå. Bagefter gik vi i Netto. Handlede ind på den store måde. Ella bommede mig for en pose vingummier. Til deling. Så gik vi hjem. Og satte tusind ting på plads og snakkede lidt om, hvad vi havde lavet.

‘Nåja, vi var jo også nede at stemme’, sagde jeg så. ‘Mmh’, sagde barnet. ‘Hvad stemte du så egentlig for?’ ‘Joh, jeg stemte jo så på nogle, der hedder Radikale Venstre’, sagde jeg så. ‘Nej?! Det gjorde du da ikke?!’, sagde barnet så meget højt. ‘Jo, altså, det gjorde jeg faktisk…’, sagde jeg, ‘det var du ikke helt enig i, eller hvad?’ ‘Jamen, mor, du skulle jo ikke stemme for drengene! Du skulle stemme for pigerne. For damer føder piger, og så skulle du jo stemme for det!’

Og det er så dér, jeg giver helt fortabt på at fatte, hvad det der valg så handler om…

2 kommentarer on “Nej?!”

  1. Åhhh, hende der, din lækre lille datter – HUN har da om nogen i dette land fattet hvad det handler om… man stmmer jo for pg imod, ikke? Og det er FOR at vi får flere børn i dette land så derfor er det FOR kvinderne, ikke? Åh, hun er da så meget i kontakt med det væsentlige, du! Herlig dag til dig og alle dine!

  2. hanne wengel siger:

    kryds v samme bogstav her, hvortil Otto mente at det var for dårligt ikke at stemme på en fra samme by , “i fordbold holder man da altid med dem der spiller på et hold hvor man bor”.


Skriv et svar

