Det lugter af efterår

Helt ægte. Når man går ud i blæsten, lugter der af efterår. Vådt løv, våd vej, jord og den der skarphed i luften, som gør at man går ind med tanken om at tænde stearinlys med varme drikke i koppen.

Måske er jeg i virkeligheden klar. Til lidt langsomt efterår. Med fine strikketøjer på pindene og tegnebrættet. Til kastanjedyr omkring bordet med mine yndlingsunger. Hvis de da gider den slags længere… Eller, det er jo fjollet. Selvfølgelig gider de det. De er bare pludselig så kæmpestore. Med fritidsaktiviteter og ‘jeg kommer selv hjem bagefter, mor’. Og en mor, som hoster lidt over al den hurtighed, tingene går med for tiden. Men jeg elsker det også, for det er så tindrende normalt og sundt, og det er jo sådan, jeg ønsker det for dem. Jeg skal bare lige vænnes lidt til det hele!

Men kom bare an, efterår. Jeg kan godt klare dig. Jeg har mærket begrænsningerne igen, jeg har indrettet mig på dem. Så bare gå igang. Med mørkning og blæsevejr. Det kan klares med en lille ekstra morfar på sofaen. Med lidt mere planlægning af diverse gøremål og aktiviteter. Og erkendelse af, at jeg er skruet sammen sådan her og ikke som superhelt. Selvom det kunne have været fedt ellers…

Jeg tror bare, jeg vil starte med at trække i gummistøvlerne og gå ud og lede efter kastanjer selv først. Det må man vel godt, selvom man bare er en voksen.

One Comment on “Det lugter af efterår”

  1. Der ER noget specielt ved efteråret, som du selv fortalte. Vil bare sige at jeg læser dig hverdag (får brev med posten hehe) .. Smukt smukt billede 🙂


Skriv et svar

